• moohl

vad gör alla föräldralediga hela dagarna?

Känner igen mig. Mitt första barn var likadant. Han sov väldigt lite och de gånger han sov skulle jag helst ligga brevid. Jag hann typ duscha när han sov. Kunde inte heller relatera till dem som hann baka osv,ha ha.

Jag var ofta ute och promenerade (helst ville han bli buren så sjal är ett bra tips).
    Städ och disk mm hanns inte med men jag bestämde mig för att nu är det så här. Jag började tidigt läsa för min son, något som han gillade. Minns att jag låg mycket i soffan med sonen på mig, det gillade han :)

Jag hade däremot en syster som var föräldraledig samtidigt så vi umgicks ganska mycket.
    Det kommer bli lättare när barnet blir lite äldre och intresserar sig för saker/leksaker och kan sysselsätta sig kortare stunder själv. Det händer mycket under första året och rätt va det är så kommer ditt barn springa omkring och du kommer inte vara lika "låst".

Men om ditt barn gillar att ligga i sjal så kommer du få det enklare att t.ex. baka eller vad du vill göra.

Finns det ingen mammagrupp där du bor? Kan du höra med BVC om det finns något nätverk för föräldralediga där du bor?

Nu är jag hemma med mitt 3e barn som är raka motsatsen, sover mycket och är inte alls lika klängig. Så nu förstår jag hur det är att hinna med saker, ha ha.

Svar på tråden vad gör alla föräldralediga hela dagarna?