Inlägg från: Superninjan |Visa alla inlägg
  • Superninjan

vad gör alla föräldralediga hela dagarna?

HJÄLP!
    jag får snart panik, jag vet inte vad jag ska göra hela dagarna! vad gör ni?

vi är ganska nyinflyttade i en rätt liten by, känner inte nån. Har inga släktingar i närheten, 35 mil till de närmsta. mina kompisar bor i grannstäderna ca 5 mil bort, och dom jobbar ju dessutom på dagarna.

jag vet inte vad jag ska göra på dagarna, mitt barn är ett väldigt vaket barn som gärna vill bli buren och vara med hela dagarna (4 mån).

vi kan inte gå på stan, han tycker inte om o ligga i vagnen utan blir less efter ca  t30 min. vi brukar gå på öppna förskolan 1 ggn i veckan då det är småbarnsgrupp..skulle väl dock kunna gå oftare men andra dagar är det ju bara större barn där som springer runt och leker, medans mitt barn sitter i mitt knä typ, och då jag inte känner de andra mammorna så känns det nästan lite jobbigt.
    vi går och badar 1 gång i veckan, så 2 dar har vi aktiviteter i nån timme. men resten av veckan då? vad gör alla andra?

jag hinner inte städa eller göra nåt i hemmet, då mitt barn inte sover på dagarna. Han sover kanske max 1 timme totalt under dagen, och då måste jag ligga bredvid, annars vaknar han.

jag blir så totalt frustrerad av att ha stökigt jämt, inte göra nånting, och det är jobbigt att aktivera sitt barn hela dagen.

så ge mig tips, vad gör ni?

jag känner mig så ledsen för jag tycker det är aptråkigt o va hemma o föräldraledig, och då känns allt ännu värre för jag vill inte känna så, jag vill ju tycka att det är mysigt o va hemma med mitt barn.

• Svar på tråden vad gör alla föräldralediga hela dagarna?
  • Superninjan
    Saian skrev 2011-04-29 11:49:36 följande:
    Min flicka ville också bli buren jämt så jag hade en sjal som jag hade henne i och så fick hon vara med på allt jag gjorde. Laga mat, tvätta, städa. Sen tog vi en del promenader och satt hemma och myste. Hon var ingen fika eller shoppingbebis så jag känner igen mig i din situation.
    åh tack för ditt svar!
    vi har provat bärsele, men den gillar han inte alls, men en sjal kanske skulle va nåt o pröva då?
    ibland blir jag frustrerad när jag hör vad alla andra gör,
    typ "när min bäbis sover så brukar jag baka, laga mat, städa, plantera om alla blommor o prata i telefon"
    för mig är det mer "när min bäbis sover så hinner jag gå på toaletten, sen vaknar han".
Svar på tråden vad gör alla föräldralediga hela dagarna?