JabbaTheHut skrev 2011-05-01 17:22:11 följande:
Men varför ska vegetarianer och liknande folk hålla på och tjata och tjata och tjata om hur jävla duktiga dom är som inte äter kött för att de är sååå synd om djuren osv?
Hur många köttätare står ute på stan och delar ut broschyrer om att man ska äta kött? Inte en enda va jag har upplevt iaf.
Enda anledningen till att mattrenden kommer ändras isf är ifall köttet blir dyrare för folk är för snåla för att betala för köttet. Lägg din energi på att mindska importen av kött istället så att vi får omsättning av allt kött som produceras i Sverige och inte behöver exportera de så ska du se att köttpriserna går upp, bönderna får bättre betalt och du får fler vegetarianvänner. Alla nöjda och glada!
Jag är inte alls duktig och det handlar inte om att vara duktig. Däremot tycker jag faktiskt synd om djuren
och skulle glädjas av en allt mindre uppfödning av köttdjur. Köttproduktion är mycket miljö- och resurskrävande och miljöförstörande. Dessutom är den höga köttkonsumtionen i Sverige ,som ökat dramatiskt, ett folkhälsoproblem och kan koplas till en rad sjukdomar.
Om du skulle vilja dela ut broschyrer på stan som talar för köttätande har du full frihet att göra det.
Jag för min del delar gärna ut goda vegetariska recept som den som vill kan laga mat efter.
Självfallet vill jag gärna minska importen av kött och se höga köttpriser.