Inlägg från: Ozzygirl3 |Visa alla inlägg
  • Ozzygirl3

Är det rätt att äta djur?

Hade inte människan börjat och äta djur så hade vi slutat som Neandertalarna .. Döda ..
    För skillnaden är att Homo Sapiens började
    äta djur så växte hjärnan och vi blev smartare och lyckades överleva så visst behöver människan kött ..
    Vi är en del av cirkeln .. djur äter djur osv

• Ozzygirl3

Jag i frågasätter oxå köttindustrin..köper bara kött från närproducerat och har jägare i släkten.
    Kommer från en skogsägarsläkt, där dom lärde mig skog och natur..
    och vikten för att få bra djurstammar är att skjuta av djur ,inget någon kan ändra på även om man vill.
    är för blandad kost både kött och vegetabiliskt föda..kostcirkeln är inte fel..
    tror inte att djur o natur blir bättre av att vi slutar att äta kött... alla har vi vår roll i kretsen..
    men alla har vi ett fritt val..sen tror jag att blandad kost och motion och roligheter är det bästa
    för folkhälsan..
    Känner alla sorters människor..men dom som mår bäst är dom som har roligt..
    har en i släkten som varit vegitarian i många år....men hon är svårt sjuk..mycket beror nog på anlag
    finns renlevnads människor som blir svårt sjuka och min farfar både rökte åt fet ma/köttt o nyttja alkohol
    var en krutgubbe tills han dog.. aldrig sjuk..dog av ålderdom...

Tror det är viktigt att komma ihåg att inte bli för fanatisk i sitt tänkande.. undrar om det finns  lyckliga fanatiker..

Lagom är bäst med en massa roligheter..så mår både hjärna o kropp bra av..

Svar på tråden Är det rätt att äta djur?