Inlägg från: taxsandra |Visa alla inlägg
  • taxsandra

Är det rätt att äta djur?

men jag anser att äta ägg mjölk fil smör ost mm så stödjer man ju också slakt så de är inge bättre än att äta kött så om man inte gillar slakt äta kött av den anledningen om att de är fel att äta kött och att slakt är hämst. Så bli vegan då. För i mjölkproduktion går djuren till slakt för eller senare duger de inte åker de på slakt blir de inte dräktiga åker korna på slakt blir kor sjuka åker de slakt blir de gammla åker de på slakt. Alltså om kon inte duger som mjölk ko så dör hon. hur kan det då vara försvarbart att äta henns mjölk??

Jag äter kött har ingen problem med det men vill veta var köttet kommer i från köper ofta från en bonde som jag vet tar bra hand om sina djur och sen så äter jag hälst vilt. Jag anser att om man äter kött bör man ha set och varigt med vid slakt eller jakt men ska vet hur det går till.

• taxsandra
    JabbaTheHut skrev 2011-04-30 17:22:42 följande:
    Stopp stopp! Om en ko blir sjuk åker den inte till slakt då man inte får skicka sjuka djur till slakteriet! Enbart kor med sjukdommar som inte påverkar kon fysiskt på något sätt får skickas till slakt.
    Men förövrigt Ja, om en ko av någon anledning inte håller måttet åker hon till slakt, just för att folk är för snåla för att betala vad det kostar att producera produkterna. Då måste de som producerar opimera sin produktion. Simpelt.
    Ta inte detta som ett påhopp, men vill bara klargöra att sjuka djur INTE hamnar i köttdisken! :)

du jag har jobbat ett antal år åt mjölkbönder oj jag de åker på slkat så fort deras kartän för atibiotika går ur korna.

Svar på tråden Är det rätt att äta djur?