• mamnia

Ska träffa mina bonusar i helgen ... Hjälp...

Hejsan !
    Jag ska träffa min kärleks underbara barn i helgen en grabb på 11 o en tjej på 14 .
    Han har redan träffat mina barn och allt gick bra !

Vill så gärna att allt ska gå bra ! Funderar på om man ska ha en liten pressent med sig till varje barn... om man ska det vad hittar man på !! Tänkte inte köpa deras kärlek för det går inte utan bara nån liten grej ..

Mina barn är i en annan ålder så detta är klurigt för mig . Han hade med sig påsk ägg med godis till mina men det känns ju lite fel att komma med det denna helgen...

Tips mottages tacksamt !

• Svar på tråden Ska träffa mina bonusar i helgen ... Hjälp...
  • BlommyNess12

Jag tycker du ska skippa presenten speciellt till 14åringen och mest presentera dig som en vuxen och sen kanske sitta och prata lite? Hans barn är ju ganska stora och jag tror den bästa presenten du kan ge dem första gången ni ses är ömsesidig respekt från början?

• Tingeling82

Jag tycker det är en bra idé att ge dom en liten present eller alternativt att ni åker iväg och gör något tex tar en fika allihopa :) Då är det avslappnat och ni gör något tillsammans kan bli lite krystat om ni bara ska sitta rakt upp och ner och lära känna varandra.

En present visar att du vill och försöker göra ditt bästa för at ni ska komma överenes :)

Det kommer säkert gå jätte bra, lycka till!

• mamnia

Tack så mycket för hjälpen !
    En för och en mot pressent...  Ska jag köpa nått så blir det givetvis till båda .

Vi har planerat en tur till en sjö o ha lite fika på en filt . Själva mötet är jag inte jätteorolig över. Vi har tagit det lugnt och låtit barnen bestämma när de vill träffa mig . Vilket iofs inte tog många minuter innan de sa att de ville ...

Tror jag kommer köpa nått men inte säker på vad...
    Tar gärna fler tips om någon har ...

• Underbaraungar03
    BlommyNess12 skrev 2011-04-27 11:26:26 följande:

Jag tycker du ska skippa presenten speciellt till 14åringen och mest presentera dig som en vuxen och sen kanske sitta och prata lite? Hans barn är ju ganska stora och jag tror den bästa presenten du kan ge dem första gången ni ses är ömsesidig respekt från början?

håller med..present kan du köpa senare när du känner dem bättre. Lycka till!
  • Utan Barn

Men nej, ingen present!!! En 14-åring måste ju tycka det känns jättekonstigt!

Jag träffade min sambo när de var 9 och 13. Första träffen åt vi lunch hemma hos mig (numera hemma hos oss). Jag har ju hund och hästar vilket så klart lättade upp stämningen men även utan detta hade det gått bra. Men hade jag kommit med nån present – hur liten den än varit – hade de nog blivit väldigt förvånade (på ett icke positivt vis).

• Ljushuvud

Vet inte hur jag halkade in här, men om ni gör något tillsammans, där det är rätt fritt. Ett exempel är Universeum, eller liknande. Min tanke är att ni träffas, ni är tillsammans, men det finns gott om utrymme att titta på varandra lite försiktigt.

Lycka till !

• Modesty Blaise

Jag tycker inte att du ska presenta dem.
    Jag är mycket för att inte göra någon stor och styltad grej av ett möte med partners barn. Jag ser det som viktigare att vara sig själv och att framför allt lyssna in barnen. Vara tillgänglig för frågor, men inte pådrivande. Vara öppen för reaktioner men inte själv pressa fram vare sig det ena eller det andra. 

Vänta in. Spela inte över, är mitt råd.  

• mamnia

Hejsan ! uppdaterar om det gick ...
    Allt gick superbra ! Båda barnen gillade mig . Alla 4 barnen hade jättekul ihop hela helgen .
    Fick både nattkram o nattpuss av hans dotter.

• Underbaraungar03
    mamnia skrev 2011-05-01 21:56:25 följande:
    Hejsan ! uppdaterar om det gick ...
    Allt gick superbra ! Båda barnen gillade mig . Alla 4 barnen hade jättekul ihop hela helgen .
    Fick både nattkram o nattpuss av hans dotter.
    Va kul !! Måste kännas kanon både för dig och pappan. Kan inte tänka mig något värre än att ens sambo inte går ihop med barnen. Men, somsagt, grattis och va kul nu är isen bruten :) Jag har själv nyligen träffat min pojkväns dotter. Gick super! Hon är så liten så det räckte med att leka hårfrisörska och att jag målade hennes naglar sen var vi bundisar haha
Svar på tråden Ska träffa mina bonusar i helgen ... Hjälp...