pigglet skrev 2011-04-26 21:38:13 följande:
Blir barnet mobbat efterson hon har kort hår? Eller var hon det innan?
Jag kan ju tycka att man har lite ansvar som förälder (och alla andra också) här. Dottern VILLE ha kort hår. Och hon fick det! Tänk om hon hade fått mötas av positiva reaktioner i stället - "men SÅ fin du blev!" "oj, det ser ut som en skön frisyr nu i sommar när det blir varmt!" "hoppsan, det var modigt att våga klippa av ALLT hår" "nu blir nog kompisarna avundsjuka!" "ska vi köpa lite spray-färg om du vill vara lite extra festlig på kalaset?"
(det var inte "bonusmammans sjuka upptåg" - det var vad dottern VILLE. Och att klippa håret är väl inget sjukt upptåg heller? Dessutom - hår växer ut! Hade det varit piercing eller tatueringar däremot...)
JAA TÄNK OM hon skulle fått positivt bemötande, men det kommer hon inte få för vårat samhälle ser ut på ett visst sätt och som föräldrar har vi ansvar...ATT SKYDDA VÅRA BARN i den mån det går... att raka av allt hår på en sjuårig flicka varpå hon ÅNGRAR sig och som följd av detta blir mobbad i skolan är jävligt oansvarigt och korkat...det är framförallt barnens bemötande i skolan som jag oroar mig för, att hon skall bli ännu mer mobbad än vad hon redan är, utskrattad och förlöjligad! eller du kanske tror att barnen på skolan kommer tycka hon e stencool nu helt plötsligt för att hon ser ut som en kille?