Inlägg från: Dreams Never Ends |Visa alla inlägg
  • Dreams Never Ends

Kan i.d bare minerals från Tradera vara oäkta/fake?

Jag har beställt en i.d bare minerals från tradera och är rädd att den är fake. Varför skulle den annars säljas så billigt? Betalade 157:- Och börjar nu bli skeptisk. Hur kan man se om den är fake? Är det överhuvudtaget vanligt att smink är fake?

• Svar på tråden Kan i.d bare minerals från Tradera vara oäkta/fake?
  • Dreams Never Ends
    listoplisto skrev 2011-04-21 13:57:29 följande:
    Det är rätt vanligt med fejksmink och fejktillbehör (borstar, penslar osv). Jag vet att det förekommer mycket när det gäller MAC och kan tänka mig att i.d också är drabbade.
    Jag brukar kolla om det är säljare som har många billiga auktioner ute med märkessmink, om det är så är det rätt troligt att det är fejk som är inköpt utomlands och sedan säljs dyrt här. Man kan också kolla märkenas hemsidor, ofta är det så att fejksmink heter "fel", t.ex. att ögonskuggor har nyansnamn som inte existerar hos det äkta märket.
    Jag utgår alltid från att det som verkar för bra/billigt för att vara sant, inte ÄR sant...
    Alltså den ser precis ut som en riktig. och heter likadant. Kan man gå till en butik som säljer i.d och fråga kanske?
  • Dreams Never Ends
    April Mamma skrev 2011-04-21 14:23:23 följande:
    Jag har köpte Bare minerals (som det heter nu..) på Tradera flera ggr och det har inte varit Fejksmink.
    Har inte märkt någon skillnad på det som är köpt bla på Kicks osv.

Köp alltid av någon med många o possitiva omdömen. Jag har köpt bla av en tjej som bor i Usa o skickar därifrån. Där kostar ju sminket under de halva sve priset.
    Okej men tjejen jag köpte från hade nästan bara bra omdömen, men dom andra kan ju ha TROTT att det varit äkta fast dte ej varit det.
  • Dreams Never Ends
    April Mamma skrev 2011-04-21 14:27:26 följande:
    Ja, så kan det vara ELLER så är det äkta vara. En chansning om man köper på Tradera

Jag skulle märka skillnad på en gång om det inte var äkta vara.
    Men märker man stor skillnad om det inte är äkta? Är det jättedålig kvalla då eller bara liiiite sämre än äkta?
  • Dreams Never Ends
    April Mamma skrev 2011-04-21 14:37:22 följande:
    Det går ju inte att svara på....för man vet ju inte VAD det är i om det är oäkta osv.
    Eftersom Bare minerals är ett "rent" smink som jobbar vårdande osv så är säkert det oäkta inte bra. MEN jag har aldrig hört talas om oäkta Bare M smink......men det finns säkert.
    Okej, men tror du att jag kan gå till en butik som sälljer bare minerals och fråga? Kan dom svara på det måntro?
  • Dreams Never Ends
    April Mamma skrev 2011-04-21 16:46:29 följande:

Kan dom säkert....men det skulle vara pinsamt att fråga tycker jag....men alla är olika =)

Vet du hur "original" sminket blir på huden osv, har du alltså testat innan du köpte på Tradera? Om ja så märker du skillnad.

Ja jag har provat orginalsminket och älskar det :)
  • Dreams Never Ends
    April Mamma skrev 2011-04-22 09:54:51 följande:
    Men då kommer du att märka om det inte är äkta.....
    Är du helt säker? Hur har du märkt skillnad?
  • Dreams Never Ends
    frun01 skrev 2011-04-22 19:23:00 följande:
    Jag har köpt en ID från Kiks och en från Tradera för halva priset, märker ingen som helst skillnad...
    Å andra sidan kanske du hade turen att få en äkta :)
  • Dreams Never Ends
    MammaBella skrev 2011-04-23 10:54:14 följande:
    Jag har precis budat på ID smink på tradera och den tjejen som har auktionen är englandsbaserad och jag tar för givet att det bara är mycket billigare där såå hon tjänar lite extrapengar på att köpa och lägga upp auktioner.
    Du lär märka när den kommer! Jag såg att min hade en annan nyans än min äkta. För övrigt såg dom likadana ut! Kolla noga när du får den.
  • Dreams Never Ends

Kan hudkrämer och ansiktsrengöringsprodukter också vara fejk? För jag beställde en ansiktslotion från Clinique på tradera också och nojjar nu över att den kanske innehåller massa skit som jag smetar på mig :P

Svar på tråden Kan i.d bare minerals från Tradera vara oäkta/fake?