• Cecci78

Hur hade Du gjort?

Nej det hade jag inte gjort, absolut inte i den situationen, sen kan det ju finnas andra situationer tex i ambulans där det inte går att ha stol. Hade antinget fixat så att vi blev hämtade med stol annars hade jag lämnat allt vad matkassar heter och burit barnet hem genom skogen.

• Cecci78
    PruttPottan skrev 2011-04-20 21:33:14 följande:
    Hade du VERKLIGEN burit hem barnet (17kilo) genom en skog sent på eftermiddagen? Och sedan varit utan mat?
    Ja i den situationen hade jag verkligen inte satt mig i en bil med barnet utan bilstol! Sen antar jag att det inte var alla ens förnödenheter som fanns i de matkassarna, vanligtvis har man ju något hemma i kylen/skafferiet/frysen...
  • Cecci78
    PruttPottan skrev 2011-04-21 07:25:26 följande:
    Absolut inte, men det vore kul att höra om fler resonerar som vi. Detta var ett värsta scenario som vi aldrig ens kunde drömma om och bilen står kvar på parkeringen.

Hur menar du vinklat?
    vinklat tex genom att du säger att man måste vara utan mat när man sedan kommer hem utan just de matkassarna, se inlägg ovan

sen, rent teoretiskt, skulle det ju kunna vara så att man inte alls kommer hem om man krockar, barnet är ju inte fast på något sätt i bilen, det går inte bälta en så liten med bara bilbältet, det åker av vid en krock
  • Cecci78
    Minisen skrev 2011-04-21 22:15:53 följande:
    Matkassarna skulle iofs. kunna åka hem med bilen utan barnstol och sen kan man bära barnet hem...
    Hur långt pratar vi om?
    bästa förslaget hittlls!
Svar på tråden Hur hade Du gjort?