• snart bebis

Goboken-några frågor...

...De har ett fint välkomstpaket nu med mjuka böcker och leksaker som jag är lite sugen på. De har ju däremot rätt krass information om hur själva medlemskapet fungerar sen. Därför tänkte jag fråga Er som har erfarenhet:

1. Hur får man information om kommande paket? Får man mail innan eller dimper det bara ner ett paket i brevlådan helt plötsligt? Eller får man ta reda på informationen själv, typ via hemsidan eller någonting?

2. Vad brukar paketen innehålla?

• Svar på tråden Goboken-några frågor...
  • PruttPottan

Vi brukar få med i varje paket vad som ska skickas i nästa. Det kommer varannan månad.
    Deras ålder på sakerna har stämt dåligt på vårt barn men vi lägger undan. En del saker är ganska fina faktiskt.

Det har mest varit böcker med flickar och sådant, som vi fått lägga undan till vår son blivit äldre och inte drar sönder.
    Det är ju väldigt fina böcker eftersom det handlar om Wille som är en vit pojke och Wilma som är en mörkhyad flicka. Inte för att jag vet om sonen tar in det för idag råglodde han på en familj från afrika så jag trodde ögonen skulle trilla ur.

Ibland är paketen inte värda sina pengar men för det mesta tycker jag det är okejj.

• Catox9

Vi blev uppringda av en påträngande säljare som tyckte vår plutt skulle ha fina saker..

Hon fick en uppblåsbar boll (typ badboll) med ett gulligt överdrag som man drog i hop med kardborre - den gjorde hon sig illa på i munnen!!!
    Sen fick vi 6 st ganska fula kort att skicka till vem som helst, men de var stämplade med GoBoken.. så de kastade jag!
    En liten pekbok ingick oxå, där alla bilderna var tagna från hemsidan och från deras "mitt första år"-bok, dessutom var bilderna så bleka så min dotter visade inget intresse för dem. Och storyn var ganska menlös!
    Hon fick oxå en "mitt första år"-bok att fylla i själv, den var väl det finaste i paketet. Men det kan man köpa en finare nästan var som helst tycker jag...

Jag kan säga att detta ovan stämmer INTE med det som säljaren berättade skulle finnas i paketet, vi blev ganska besvikna..
    Vi sa upp medlemskapet omgående när skruttan gjorde illa sig i munnen på bollen, som för övrigt var jättefin!

Jag har hört andra som blivit besvikna på åldrarna på paketen, att de nästan aldrig stämmer..
    Inget jag rekommenderar!

//Cato

• 071001

Jag var med ett kort tag men fann att det är billigare att köpa böcker på rea vilket förekommer rätt ofta.

• Egendomligt

Man får skriftlig information om vad som kommer i nästa paket, sen kan man gå in på Min sida på hemsidan och titta hur boken ser ut, och avbeställa om man vill. Vi har avbeställt paketen när de inte har verkat intressanta. Man får ju lite grepp om vad ens barn tycker om efter ett tag. Jag tycker att det har varit bra så här i början (sonen är 8 månader nu) för det är svårt att hitta barnböcker som är lagom för små barn.

Lille Wille-böckerna har ett par meningar som rimmar på varje sida, så det är lite text som man kan läsa, och inte bara pekbok. Plus mycket detaljer i bilderna som man kan prata om när barnet blir lite äldre.

• Egendomligt

Vi får paket varje månad, men man kan justera intervallen om man vill ha mer sällan.

Svar på tråden Goboken-några frågor...