Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

    ha sex men vän o få "betalt"

    Lite konstig rubrik kanske.. men kanske lockar folk till tråden Glad

    Jag och en vän satt häromkvällen och pratade, efter ett tag kom vi in på sex och att ragga. Han sku gärna slippa engångsligg, och känner att han inte sku ha ork att "springa på krogen" för att få ligga. Själv är jag ensamstående mamma, med ett kk så jag har inte samma behov av att leta efter ragg på krogen själv just nu.

     Sen slänger han ur sig "men tänk om man sku betala för sex, alltså inte att jag vill gå till en prostituerad utan betala en tjejkompis för att få ligga, som dig till exempel, (är hemma med barn så eknomin är ju inte helt på topp, i synnerhet inte som ensamstående), du sku ju säkert ha mycket nytta av lite extra pengar, kunna unna dig lite extra/dyrare mat, kunna köpa kläder till dig och inte alltid prioritera barnens saker".

    Först bara skrattade jag, men efter att vi satt och pratade om det mer o mer så känner jag lite "men hm.. sku det vara så fel? jag gillar ju sex, o han är ju en kompis som gärna vill bidra med lite pengar, men vill inte bara ta emot pengar för ingenting liksom.. samma sak om jag städar hans hus o får lite extra pengar som tack för hjälpen"

    Förstår ni hur jag tänker? Det är väl fel, egentligen.. men vem brukar inte tjäna extra med att sitta barnvakt, städa eller hjälpa kompisar att flytta.. Säger inte att vi tänker göra det, men det var bara en så intressant diskussion sen, och saker jag inte ens tänkt på tidigare. Sen började jag undra om det kanske är vanligt rentav? Eller, är det bara vi som kommit in på en sån vinkel av "kk"förhållande?
    Har man inte tid att ragga, eller lust att skaffa sig en pojkvän/flickvän så varför inte... Är det mer ok att bli bjuden på middag, få lite nya kläder, blommor av sitt kk än pengar? Det är ju samma sak egentligen, på ett sätt.

    Ja, den här diskussionen var lite svår att skriva ner, men sku va intressant att veta vad andra tänker. är det ok att ta emot nåt av kompisar man har sex med? :)

    Och ni behöver inte skälla ut mig eller så, har jag sex med killen ifråga lär jag nog inte ta betalt, det sa jag åt honom. Men han sa att han gärna sku vilja hjälpa mig ekonomiskt då han själv har en ekonomi som tillåter det.

  • Svar på tråden ha sex men vän o få "betalt"
  • Anonym (K)

    jo jag vet, men undra bra som jag skrev.. är det mer ok att ta emot presenter då? alltså, vet inte hur jag ska skriva...
    om man har ett kk som vill köpa en ny klänning åt en, är det en "betalning" då, eller bara en vänskaplig gåva?

  • Anonym (K)

    jag tänker inte göra det, men har bara aldrig själv tänkt ur den synvinkel.. liksom.. att det sku va fel att ta emot presenter från en kk.
    Jag vet, det blev en konstig tråd, och fick kanske inte ut det som jag menade riktigt bra.. :)

  • Anonym (K)
    Fru Kwasthilda skrev 2011-04-16 12:25:39 följande:
    Why not? Om det är en överenskommelse ni båda skulle trivas med. Men snälla, skriv inte "sku".
    sorry, dialekten som gör att jag skriver så :)
  • Anonym (K)
    Anonym skrev 2011-04-16 12:31:29 följande:

    Ett gammaldags ord på ett sådant upplägg är väl hålldam. En man håller en dam med pengar, bostad, mot att hon har sex med honom. Men likväl är det ju en hora.

    Därmed inte sagt att det är fel, det kan bara du avgöra. Om det känns okej för dig, så är ju allting bra! Men jag skulle fundera till lite på vad jag skulle tänka om jag fick reda på att min dotter hade en sådan relation- hade det varit okej?


    ja, hålldam kanske är ordet som beskriver det. Nej inser nog att jag inte tycker det sku va helt ok,innerst inne, bara nyfiken på vad andra tänker om det som sagt.
  • Anonym (K)
    Might skrev 2011-04-16 12:38:16 följande:
    Hur många kvinnor är inte fast i sina förhållanden p.g.a. ekonomin? Med din definition så är alla dessa tusentals kvinnor horor.
    ja, så kan man ju också tänka. Många som inte kan separera för att de inte sku klara av ekonomin, eller inte vill bli "fattigare" utan biter ihop i ett dåligt förhållande ändå
  • Anonym (K)

    Vill bara förtydliga att detta inte är nåt vi kommer att göra. Ville bara höra andras synpunkter på diskussionen vi hade. Har inte tänkt tidigare att presenter man får kan tolkas som betalning..

Svar på tråden ha sex men vän o få "betalt"