Himemiya skrev 2013-04-05 12:09:32 följande:
För det första vi ser det inte som små flickklänningar. Och jag tror inte att du tittade igenom min " vad är Lolita" för då skulle du få se att allt är inte sött och flickigt. Jag tycker att klänningarna är vackra, jag känner mig vacker i dom. Dom gör mig glad och levande. Jag känner mig som en drottning/prinssesa i dom. Stilen ger mig så mycket kreativitet. Jag exprementerar, hittar saker second hand, syr om, testar provar. Jag har alltid varit förtjust i den viktorianska stilen och jag älskar landet Japan. Jag älskar att Japaner tar i, vågar och kan uttrycka sig på så många olika sätt. Sen älskar jag dockor och det dockiga i stilen. Sen är klänningarna extremt välgjorda och har otroligt fina matrial. Lolita stilen är för mig ett sätt att uttrycka mig på. Jag har dessutom funnit många vänner som också är lolitor.
Lolitor ser ute ut som jättebebisar i mina ögon eller våra ögon. Vi älskar stilen. Att sminka upp sig, fixa till sig göra sig helt perfekt. Vem vill inte känns sig perfekt och som den vackraste människan på jorden? Eller bara känns sig allmänt snygg?
Jag försöker inte att på något sätt se ut som ett barn. Att motiven är barnliga på sweet lolita klänningar och att man kan vara OTT sweet ( over the top) är bara roligt. Stilen gör en helt enkelt väldigt glad och lycklig.
Så tack för mig ännu en gång.
Jag förstår att det finns olika sorters kläder, men nu menar jag rosa spetsklänningar med vippande underkjolar... Prinsessbäbisar... Men du får gärna ha det och jag tackar för svaret.