humma skrev 2011-04-15 11:36:24 följande:
Jag är kluven när det gäller detta.
Halva mig tycker inte att det ska spela någon roll och att man kan gå klädd hur som helst. Andra halvan tycker att man bör vara medveten om att man fortfarande blir bemött i samhället baserat på hur man ser ut och att det är ett tufft val att göra när man är i tonåren.
Det kan vara harmlös men i vissa samhällen och städer kan man också bli bedömd efter detta och att det kan vara jobbigt.
Sedan vill jag aldrig att våra barn ska förneka dem de är men man måste också vara beredd på att hantera de eventuella reaktioner man får. Så jag vill att de ska fundera över varför det är viktigt att gå klädd på ett visst vis.
Jag tycker min senaste cocktailklänning är supersnygg och framställer mig från min bästa sida, skulle gärna leva ett liv där den igår i mitt vardagliga liv men den passar inte i alla situationer. (även om maken tycker att jag kan gå klädd i den varje gång han är hemma!)
Ja! Det handlar ju om att välja sina sammanhang i så fall. Jag försöker förklara för henne att många reagerar och tror att hon är konstig/superfreak/barnslig typ, men inte på fest såklart. Men en femtonåring som går runt i rosa babyklänning till skolan är konstigt i mångas ögon.