Inlägg från: Jezziie |Visa alla inlägg
  • Jezziie

kenya genom ac/bv eller bfa?

Funderar ni på Kenya? Hihi. Hade varit mysigt, men för våran del är det tyvärr för lång vistelsetid då vi har hus o hundar o katt...! Annars är det bra tid o hinna knyta an till barnet o så.

• Jezziie

Vi längtar också ihjäl oss efter ett barn. Men nu när vi ska adoptera så känns de ju iaf att man kommer få ett barn, o de gjorde de inte innan vi kom fram till att vi ska adoptera..

• Jezziie

Många länder som snurrar i ditt huvud GreenGal, hehe. Ni passar ju så bra in på Sydafrika o taiwan så jag hoppas att ni får adoptera därifrån. Tyvärr så tror jag att det tar tid, vilket land man än väl väljer. vad säger din man då? Är de mest Sydafrika som gäller för han eller??

• Jezziie

Japp, här blir det Polen, det har känts så rätt enda från början. De enda som skulle göra att vi inte väljer Polen är om de "inte vill ha oss", men de tror jag. Jo vi har litauen som andra val. Är bra o ha 2 o välja mellan. Men de känns så länge kvar tills vi får skicka papperna till landet då vi inte kan börja med utredningen än o sen att de oftast är 12-24 väntetid i sverige, o vi gick med i februari i år. Men men, nångång kommer de hända iaf, hihi.

• Jezziie

Jo vi får hoppas på det..! Ja vi har pratat om syskonmedgivande, men vi velar lite fram och tillbaka, att de skulle vara mysigt med två direkt, men sen kanske anknytningen blir jobbigare o så vill båda barnen ha full uppmärksamhet, de finns för o nackdelar med allt, men mest fördelar ser vi iaf med syskonmedgivande. Hur ser ni på det då?

• Jezziie

Okej, Ne de är nog inte så vanligt med syskonadoptioner från dom länder ni valt, de skulle väl isåfall kanske vara Taiwan, eller jag vet inte. Jo i Polen är det ganska vanligt med syskonadoptioner. Vi får se va de blir, inte ens säkert att kommunen vill ge oss ett syskonmedgivande, men vi ska nog försöka satsa på det tror jag.

• Jezziie

Hihi. Mm, tvillingar skulle inte vara fel. Har börjat fundera mer o mer på familjehem också och min man är ganska öppen för det med fick jag höra av honom. Men har ingen erfarenhet alls av de. De tåls o tänka på ett tag till iaf. Fast vi vill iaf adoptera, tror du vi skulle ha mindre chans att få adoptera om man blir ett familjehem?

• Jezziie

Tack för era svar, då jag inte är 25 än o inte kan börja med medgivandeutredning förrän nästa år så kanske man hunnit bli familjehem innan dess o isåfall kanske det tas med i utredningen. Nån som vet vad de e för utredning man ska gå igenom om man vill bli familjehem? Vi kommer säkert inte kunna börja samla papper till landet typ tidigast i augusti nästa år då det är så lång väntetid i Sverige o vi ställde oss i kö i augusti i år. Nån som vet om det är vanligt att man får ta hand om mindre barn o hur länge man brukar "ha dem"? Är ju helt ovetande om detta men väldigt nyfiken.

• Jezziie

Haha, måste ha varit lite trött när jag skrev mitt förra inlägg, menar ju förstås att vi ställde oss i kö i februari i år. Jo man får börja utredningen innan jag fyller 25år men då väntetiden i Sverige är rätt lång o vi inte stått i kö så länge, o att ett medgivande bara räcker i 2år så vill vi inte göra den för tidigt. Men vi får se hur de ser ut med väntetiden till hösten/vintern när utbildningen är färdig.

Svar på tråden kenya genom ac/bv eller bfa?