kenya genom ac/bv eller bfa?
Vill gärna höra för- och nackdelar med att adoptera från Kenya genom AC, BV eller BFA.
Är det någon skillnad vilken organisation man adopterar igenom?
Vill gärna höra för- och nackdelar med att adoptera från Kenya genom AC, BV eller BFA.
Är det någon skillnad vilken organisation man adopterar igenom?
Tack för tipset, men jag har 5 år kvar till 30!
Tack Badanka! För svar!
Då verkar väl BFA bäst! På bfa:s hemsida är aldrig resa och vistelsetid inräknad i priset, så därför vet man ju inte riktigt vad det kommer kosta därigenom, men det är väl för att man fixar mer själv då. Det borde bli billgare genom BFA. Vilken org adopterade ni igenom?
Men det blir troligtvis polen för er del eller?
hoppas ni får skicka papprena i febr nästa år då! =)
Polen har två resor va? har ni funderat på syskonmedgivande?
vi har inte funderat så mycket på syskonmedgivande. Jag tror inte det är så vanligt från de länder vi funderar på att adoptera ifrån iaf. I från polen är det väl vanligt?
Vet inte om vi är redo för syskon. Som du skrev tror jag vi vill kunna ge ett barn full uppmärksamhet.
Men självklart finns det för och nackdelar med båda!
Vad roligt att ni är öppna för det, jag önskar att min man var mer öppen för det.
Har ingen aning om ifall det skulle minska chanserna för att adoptera.Kanske ifall man har ett familjehems barn som kräver mycket. Nej jag har ingen aning faktiskt...
Ja det är sannerligen en spännande resa detta! Man vet aldrig vad som händer!
Såg att ni adopterat från Sydkorea oxå. Kanske blir det ett barn från Taiwan och ett barn från Sydafrika för vår del...
Jezzie: Ni kan väl börja utredningen innan du fyller 25? Vi ska börja i aug och jag fyller i nov. Eller är det för att ni ska gå utb först? Hur kunde ni ställa er i kö i augusti i år? hihi
Som familjehem är det är en del som har "helgbarn", då avlastar men deras föräldrar och har barn varannan helg ex. Sen finns det ju barn som behöver ett permanent hem, och får man ett sådant barn hoppas man ju att barnet ska stanna för alltid, men man kan ju inte vara riktigt säker, det beror ju på hur situationen ser ut. Det finns nog barn i alla åldrar, det är svårt att säga generellt, men du kan ju höra med din kommun och grannkommunerna vad de har för behov.
Vi funderar ju på att bli familjehem efter att vi har adopterat, men det beror ju förstås på hur mycket våra adopterade barn kräver...