• Lillka

5 MF/MA -sen fick jag barn.

Hej!

Vill bara möjligen sprida lite hopp åt någon (och hoppas ingen tar illa upp och läser detta på fel sätt): Efter 5 konstaterande missfall/missed abortion på raken så har jag nu två underbara barn (och fick dem utan några MF emellan). Ville bara förmedla att det kan gå, till slut...Om man orkar...Jag hoppas ni orkar lite till, ni där ute som just nu är i den otroligt jobbiga situation jag själv har upplevt. All lycka till!

• Svar på tråden 5 MF/MA -sen fick jag barn.
  • Lillka

I mitt fall sågjorde jag inget speciellt. Vi gjorde MF-utredning som inte visade på något fel, jag åt inga mediciner eller något sådant. Inga förändringar i livet i stort heller, det gick bara vägen till slut - utan någon förklaring!

Jag har visserligen en egen liten tanke om det hela...Men det är endast min egna tanke förstås, vill betona detta. Jag var 33 år när vi började försöka få barn. Vid den tidpunkten hade jag aldrig någonsin upplevt en regelbunden mens,jag hade dessutom fortfarande rätt mycket acne. Läkarna sa att jag inte hade någon hormonobalans, och ansåg att dessa två saker inte direkt hade med missfallen att göra. Men faktum är att båda dessa saker försvann när jag var gravid (försvann för gott). Att vara gravid skakade definitivt till något i mig, och ibland undrar jag inte om det kan ha varit just detta som till slut gjorde att det gick vägen? Att jag trots allt hade någon liten hormonobalans, och att kanske hormonpåslagen i samband med varje missfall hjälpte till att till slut skaka till obalansen jag hade inom mig? Och det i sig gjorde att det till slut gick vägen? Kan tillägga att när vi sedan försökte få ett syskon till vår son, gick det på en gång, utan några som helst problem. Såjag tror personligen inte att det endbart var "otur" att vi fick 5 missfall och sedan hade "tur" att få två barn på raken. Jag tror att någonting ordnade till sig i min kropp till slut, men det är förstås svårt att veta vad och hur och säkert...

Stort lycka till till er båda - jag hoppas ni orkar kämpa lite till - tills det lyckas!

Svar på tråden 5 MF/MA -sen fick jag barn.