Visum och uppehållstillstånd Sverige, graviditet
Hur gick det för er?
Jag är i en liknande situation nu... Jag och en barndomsvän kärade ner oss på utlandsresan och vi bestämde att han skulle besöka mig här i Sverige... Blev gravid trots skydd (samma dag som han anlände enligt barnmorskan).. Hade mensliknande flytningar fram till vecka 11, då uteblev mensen och jag gjorde ett gravtest som visade sig vara positivt.. Detta var två veckor innan hans hemresa och efter mycket om och men bestämde vi oss för att behålla vårt kärleksbarn och vi struntade i hans hembiljett.. Nu sitter jag här gravid i v 26 och MV tycker ändå han ska åka hem och ansöka om UT. Fattar inte varför de gör så, vi har velat vara laglydiga och ansöka direkt och slippa allt krångel men icke sa NIcke! Blir så jävla besviken med tanke på alla illegala som springer runt på stan, önskar att vi aldrig ansökt och sluppit vara nervös över att de ringer och hotar med att deportera. Stressen jag känner påverkar inte bara mig och pojkvännen negativt, vår bebis kan inte må bra av att jag ständigt bryter ihop så fort jag tänker på det..
www.migrationsverket.se/info/4222.html
Längst ner står de att om det inte är skäligt att be honom åka så gör dom inte de, men när fan är det inte de om flickvännen är gravid i sjätte månaden och han har väldigt liten chans att närvara vid förlossningen och ändå måste han resa och ansöka från hemlandet? Tänka sig att det finns så många ensamma mammor med barn till hjärtlösa fäder som skiter i sina ungar, och så har man turen att inte hamna där men istället sliter lagen itur vår lilla familj.