Inlägg från: MyImmortal |Visa alla inlägg
  • MyImmortal

Adoption Sverige

Hejsan!

Jag och min sambo har några frågor som säkert någon av er här på familjeliv kan hjälpa oss. Vi har nu fått veta att för oss kommer det aldrig bli en bäbis.. på naturlig väg. Allt är prövat och det är ett defentivt svart då vi vet att felet sitter hos mig. Vi har nu börjat gå i adoptionstankar så vi sitter på kvällstid och surfar runt tillsammans och försöker läsa så mycket som möjligt. Både för att få veta vad de här innebär, om de eventuellt är något just för oss, eller från vilket land i sånna fall och hur vi skall gå till väga. Det enda jag hittar lite information om egentligen är adoption i Svergie. Är de vanligt att man adopterar ett barn från Sverige (när man redan bor här)? Någon som vet om eventuella väntetider på en svensk adoption? Är de fortfarande kommunen jag skall vända mig till om en svensk adoption?
    Nu blev de många frågor, hoppas ni kan hjälpa mig och min sambo till rätt beslut :)

MVH

Ps. har ni någon internetsida om svensk adoption får ni gärna skicka den, vi vill gärna förbereda oss så mycket som möjligt innan vi sparkar ingång kugghjulet :)

• Svar på tråden Adoption Sverige
  • MyImmortal

Tusen tack för alla bra svar, vi har varit gifta ganska prick ett år bara... men man kankse ändå kan ställa sig i kö? Ska kika in på länken du skickade, tusen tack ;)

Svar på tråden Adoption Sverige