Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vem "uppfann" alverna?

slemtorsk i din bralla skrev 2011-04-15 12:26:44 följande:
    WIki är faktiskt en ganska bra källa, inom skolan lär man faktiskt tom ut att wiki är ett bra uppslagsverk så länge man har förmågan att vara källkritisk, inom universitetsvärlden är den dock förbjuden än så länge vilket jag tycker är lite trist för det är mer än en gång studenter haft nytta av WIki för att slå upp ord men de får inte referera till wiki i uppsatser o på tentor.
    Finns ingen anledning att man skulle få referera till Wikipedia, den information som kan styrkas kan refereras direkt till ursprungskällan. Står det "en av tio människor lider av sömnsvårigheter" så kan man lätt titta på vilken artikel, bok eller vad det nu är som den uppgiften kommer från och referera direkt dit.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-04-15 12:34:35 följande:
    sant men allt i WIki är inte refererat till artiklar, [...]
    Då är inte den informationen värd mer än "jag hörde på bussen att...".
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-04-15 12:34:35 följande:
    [...]du vill veta vad ett ord betyder kortfattat och då slår man upp det där och får en beskrivning som känns bra. Jag tycker att man kan lätta på dessa regler lite och då är jag ändå mitt uppe i den akademiska världen, man måste vara öppen för nymodigheter
    Det användandet är ju tillåtet, det man inte får göra är att referera till Wikipedia för betydelsen av detta ord vilket är mycket rimligt. Är det ett viktigt ord finns det definierat i andra källor.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Pentagram skrev 2011-04-15 14:36:08 följande:
    Hon har säkert alviskt påbrå...
    Halvalv.
Svar på tråden Vem "uppfann" alverna?