Inlägg från: MammaG |Visa alla inlägg
  • MammaG
    Odhos skrev 2011-04-13 20:17:22 följande:
    När jag var liten hade jag roligare leksaker än massa dammiga böcker Glad
    Vilken stendum kommentar. Det säger en hel del om folk när de försöker skryta med att de inte läst, och inget av det är positivt
  • MammaG
    Odhos skrev 2011-04-13 20:34:47 följande:
    Äsch, det var väl inte så pinsamt. Är nog många människor som inte vet att Sagan om Ringen-filmerna är baserade på några gamla böcker, och desto fler som också anser att böcker är ganska tråkigt. Nu när vi har all digital teknik är nästan böcker ett förlegat medium. Jag menar, varför sitta och hänga över en dammig bok när man kan spela ett häftigt spel eller se en film med bra specialeffekter? Utvecklingen går ju framåt, och boken som underhållning är inte lika stort som det var för 20 år sedan.

Så njae, särskilt pinsamt var det inte.
    Jo, det är djävligt pinsamt Förvånad Det mesta du skrivit i tråden faktiskt
  • MammaG
    Velma skrev 2011-04-14 16:10:27 följande:
    Varför gör inte barnet läxan själv?
    För att man som ansvarskännade och engagerad förälder hjälper barnen att hitta de källor eller kunskap de behöver för att göra arbetet de ska göra?
  • MammaG
    Odhos skrev 2011-04-13 20:49:10 följande:
    Men Sagan om Ringen var ju i princip okänt innan filmen kom. Vem läste en bok skriven innan första världskriget liksom? Hade inte filmen kommit hade många säkert inte vetat vem Tolkien var ens.
    Nu vet jag att jag matar igen, men flera har skrivit att Tolkien hade med alver i böcker som kom på 30-talet, alltså före Sagan om ringen som kom på 50-talet. Och du menar då att dessa böcker har kommit ut "innan första världskriget liksom"
    Du vet alltså inte ens när första världskriget ägde rum?
    Tycker du ska resa dig från dina korkade dataspel (du är i allafall för gammal för att ägna sig åt sådan skit) och skaffa dig lite bildning
  • MammaG
    Vattenliljan skrev 2011-04-15 08:13:57 följande:
    Odhos: Möjligt att någon annan sagt det, har bara läst dina inlägg men... Lord of The Rings var förra årHUNDRADETS mest lästa bok näst efter bibeln.
  • MammaG
    Plutteli skrev 2011-04-15 18:08:42 följande:
    Seriöst, hur kan det ens bli en debatt om att WOW skulle ha varit före Tolkien vad gäller Alver? Totalt skrattretande ju!
    Jag är "bara" 25, när filmerna kom visste ALLA i min omgivning (inkl de som hatar böcker) att filmerna var baserade på Sagan om ringen böckerna. Även om man inte var intresserad av att läsa dem var det väll rätt svårt att missa tycker jag då det ju för fanken i början av varje film tom STÅR att de är baserade på böckerna av Tolkien!
    Den skribenten trodde även att Första Världskriget inföll efter 1937
Svar på tråden Vem "uppfann" alverna?