Inlägg från: smultronhesten |Visa alla inlägg
  • smultronhesten

Vem "uppfann" alverna?

Odhos skrev 2011-04-13 21:27:41 följande:
    Pengar har knappast något med saken att göra. De flesta filmer som har varit dyra att göra har inte varit baserade på böcker. (vad jag vet)

Så nu är det plötsligt WT om man inte känner till alla böcker som skrivits de senaste 100 åren? Och såna som var ganska okända innan dom blev film? Tillåt mig le lite. Glad
    Fast att känna till Sagan om Ringen-trilogin och J.R.R Tolkien är ALLMÄNBILDNING. Man borde inte få gå ut grundskolan utan att ha fått undervisning kring det (Undervisning innebär ju dock inte att det fastnar, tydligen).

Jag definierar WT-människor lite utifrån just brist på allmänbildning. Så...

Gällande böcker som det gjorts film på lär det finnas en och annan wikipedia-artikel med listor kring detta. Googla det!
  • smultronhesten

Dessutom, "ganska okända" ?!? Vet du ens vad du pratar om? Det skulle inte förvåna mig om det är en av världens mest lästa böcker, även om det är fantasy.

• smultronhesten

Jag vill inte nämna T-ordet, men det KAN vara så att någon sitter och har väldigt roligt åt oss som rättar honom nu... Jag hoppar i alla fall att det är så, och att herrn i fråga inte är så bakom som han ger sken av.

• smultronhesten
    infragilis skrev 2011-04-13 22:24:38 följande:
    Människan som inte kände till Tolkien och Lerwis kallar någon annan ignorant! Skål
    Skål
Svar på tråden Vem "uppfann" alverna?