• Julita

Ni med dreads!

Hmm det har jag inte en aning om faktiskt, men ju tidigare desto bättre kan jag tänka mig. Man kan ju börja vänja det i lägre doser först, flytta från varje dag till varannan och sen var tredje. Behöver ju inte chocka det med att direkt vänta i en vecka med nästa tvätt. Då ser det nog inte så trevligt ut!

Så som jag förstår så är Lush till för alla hår men det är inte mjukgörande och lämnar inga rester kvar i håret. Det var grubbel (tror jag?) här i tråden som tipsade om det. Går visst att beställa från nätet men jag vill gärna sniffa lite på dom först så såpan får hänga kvar ett tag till. Här är en länk till schampokakorna:
    http://lush.se/Indexschampokakor.html

Nä men shit vad trist att dom var otrevliga! Då kanske man ska passa sig för dom då.. Någon annan här tidigare i tråden hade gjort sina på ett annat ställe i stockholm, afriacan nånting på söder. Där kanske dom är trevligare :)

• Julita

jojo22 hade gjort sina på "african magic salong" gick jag tillbaka och kollade nu! Uppkollning pågår! :)

• Julita

Lottalök: Jag tror inte alla funkar, vissa är tydligen mjukgörande så man får kolla. Men den med havsalt (seanic?) ska funka! Någon i tråden skrev det tidigare :P

elitepearl: Jag ska kanske också börja med diskmedlet.. Jag kör grumme grönsåpa och tycker inte håret blir riktigt rent alltså. Det känns visserligen strävt men också flottigt. Och flott(igt) vill vi ju inte ha det!

• Julita

Jag ska tvätta med diskmedel i morgon tänkte jag! Hård stråle på duschen så borde väl allt diskmedel gå ur? Hoppas jag :)

Ooh det är ju snart ju!! TJUSIGT! Jag längtar till oktober.

Jag borstar inte heller mitt hår men det dreadar sig inte. Man märker att det har en tendens till det men jag borstar det lite med fingrarna för att få upp allt i en knut. Men det lär ju dreada sig lättare sen när det är dags iaf, än om jag fortsatt tvätta med schampo och balsam :)

• Julita
    trettioplus skrev 2011-08-15 00:46:58 följande:
    Ungefär hälften. Skitsurt. Det blev till att virka in förlängningar.

Hälften??? Nää det vill jag inte vara med om. Då blir det nog förlängningar :P
    Fast hur långt hade du innan och hur kort blev det?
  • Julita

Ahaa.. Ja jag får se hur kort det blir, blir det för kort så lägger jag i förlängningar i alla fall :) Tack för svar!

• Julita

Ååh vad snygga!! Jag misstänker att jag också kommer ha en ozonkant av hår runt skallen sen, det har jag liksom redan nu när håret är som vanligt. Hade du vax i också?

Blir dom naturligare om det är lite löst runt hårbotten? För jag funderar också på det nämligen.. Funderar också på att ha lite löst hår hängade framme runt ansiktet, det är rätt läckert Hur gör folk egentligen för att inte ha en massa spret runt skallen? Måste det virkas hela tiden eller??

Jag köpte också från Lush för ett tag sen, kör på seanic eller vad den hette, det känns toppen! Gillade inte att det på diskmedelsflaskan stod "kan ge allvarliga ögonskador" heller

• Julita

Vilken historia! Glashår säger du? Jag tror inte att jag har det, mitt är ganska lättformat. Men dina dreads är ju skitläckra på bilden iallafall!!

Jag har tänkt göra mina på salong, och utan vax. Ska försöka lära mig virka håret själv men går det åt pipan så får jag gå tillbaka till salongen så dom gör det åt mig.

• Julita

Nej underhållsfritt har jag förstått att det inte är.. Och snygga vill jag att de ska vara så jag får väl hålla på en del. Tur att jag inte har någon annan hobby då som tar tid

Tack tack, jag lägger upp bilder sen i oktober hehe..

Svar på tråden Ni med dreads!