Ni med dreads!
Jag hade dreads för ett år sedan, och det var ingen hit.
Jag gjorde dem hemma, med hjälp av en kompis, under ett par veckors tid. Det tog ca 2 timmar per dread, och jag hade runt 50 stycken.
Håret blev ca en dm kortare.
Vad du än gör, så gör dem på salong!
Tvätta var inget problem. Jag använde parfymfritt, milt barnschampo. Det tog ett tag för dem att torka, dock gick det fortare när allt vax var ur efter ett par veckor.
Mitt hår växer jättefort. Jag höll på med håret konstant, för att få det att dreada sig vid hårbotten. Det sket sig. Efter tre månader hade jag en decimeter odreadar, platt, blankt utväxthår. Såg för jävligt ut. Jag gjorde allt, hade i olika dreadprodukter, höll på med virknålar, inget funkade.
Gick till en frisör, som sade att jag har något som kallas "glashår", dvs att inget biter på mitt blanka hår. Varken permanenter eller produkter.
Så jag kammade ut dem igen. Detta tog ca 4 timmar per dread, och jag tappade ca en tredjedel av allt hår i olika längder, kortast mitt uppe på huvudet. Fick klippa ipp det hos en frisör för att de någorlunda normal ut.
Så det funkar inte för alla, och det kräver asmycket underhåll om du vill ha jämna, snygga dreads.