Inlägg från: LinaLoj |Visa alla inlägg
  • LinaLoj

Ni med dreads!

Efterlyser härmed bilder på era fina dreads!! =)
    Jag har alltid velat ha det och tog mig i kragen för några år sedan. men jag gjorde fejkdreads i fakehår,själv,  för jag vart så skraj att jag skulle behöva raka av mig håret. Det fick jag ju lite iaf och nu så har jag vanligt tråkhår ner till axlarna och bara väääääntar på att det ska bli läääängre...... så att jag så småningom kan göra egna dreads av egna håret.

• LinaLoj
    umbrella skrev 2012-02-19 00:05:35 följande:
    LinaLoj: Om du har hår till axlarna är det tillräckligt långt för dreads. Bara att sätta igång.

Du behöver absolut inte raka av dig håret om du inte vill ha dreadsen längre, det går att kamma ut dem med massor av tålamod och tid. Mina är bara 3 månader gamla och jag har gjort dem själv. Började med twist and rip och har sedan låtit dem vara helt och hållet. Bara tvättar håret 2-3 gånger i veckan med Neutral diskmedel och separerar dreadsen från varandra. Jag har massor med löst hår men älskar mina dreads ändå. Varje gång jag tvättar håret händer det saker och de blir mer och mer mogna. Det är spännande att se hur de kommer att se ut om ett år.

Här finns massor med info och bilder på dreads: www.dreadlockssite.com/photo/photo/listFeatur... 
    Men blir de inte oerhört korta?

• LinaLoj
    lovemark79 skrev 2012-02-20 22:51:13 följande:
    Jag har en kompis som hade en stor dread av hela frillan, när han klippte den var den alldeles grön och möglig inombords. Inte fräsht!
    Nej han hade inte skött den som man skulle då. Blä!
  • LinaLoj
    umbrella skrev 2012-02-19 00:05:35 följande:
    LinaLoj: Om du har hår till axlarna är det tillräckligt långt för dreads. Bara att sätta igång.

Du behöver absolut inte raka av dig håret om du inte vill ha dreadsen längre, det går att kamma ut dem med massor av tålamod och tid. Mina är bara 3 månader gamla och jag har gjort dem själv. Började med twist and rip och har sedan låtit dem vara helt och hållet. Bara tvättar håret 2-3 gånger i veckan med Neutral diskmedel och separerar dreadsen från varandra. Jag har massor med löst hår men älskar mina dreads ändå. Varje gång jag tvättar håret händer det saker och de blir mer och mer mogna. Det är spännande att se hur de kommer att se ut om ett år.

Här finns massor med info och bilder på dreads: www.dreadlockssite.com/photo/photo/listFeatur... 
    Och tack för den suveräna länken! Nu har jag läst därinne och jag älskarn!
  • LinaLoj

excuse me for spamming men jag måste fråga! Jag har "fint" dvs tunt hår. Blir det lite glest då?

Svar på tråden Ni med dreads!