Inlägg från: valkyria1 |Visa alla inlägg
  • valkyria1

Ni med dreads!

Det beror på hur tjocka du gör dina dreads också! nu har inte jag i hela håret men jag virkar i dom lite då och då när jag känner/ser att formen har blivit lite galen, tog ungefär 4-5mån innan den första hade "låst" sig så nu behöver jag inte virka den mer än lite i botten för att det ska tighta till sig där, tills de har låsts sig så är det bara att virka efter behov =), men låt de vara också, så går det fortare för de att låsa sig, få var det för mig iallafall. Det är otroligt lätt att virka själv, mest bara att det tar tid om man har hela håret. men ta det lite pö om pö, alla behöver inte virkas samtidigt, så slipper du gå till frisören, om inte frisören gör det gratis såklart ;)

och btw, du behöver inte något "speciellt" schampoo, gå inte på den reklamgrejen att du måste ha knottyboy eller dreadhead, bara du har schampo utan mjukgörande medel eller sånt som lämnar rester i håret, gärna naturliga grejjer alltså

www.lush.se/
    har jättebra schampokakor för 89:- styck som är perfekt när man har dreads för dom räcker länge och är mer lätthanterliga att gnugga mot hårbotten osv. jag använder seanic, som inte är så mjukgörande .. tror det är ett par som är mjukgörande dock så du får kolla upp det! Är det budget budget som gäller så funkar grumme grönsåpa alldeles fantastiskt bra, som sagt, så långe de inte innehåller massvis med syntetiska restämnen eller mjukgörande medel så är du good to go =)

klart du kan bada med dreadsen, men de kan ta tid på sig att torka och de kan bli ganska tungt, men har du inte för tjocka dreads så är det bara att ha ett tyg som andas att dra upp dreadsen i en "turban" i så luftas dom och du slipper tunga dreads som hänger och blöter ner allt^^

hoppas det var ett tillräckligt svar :)

• valkyria1

oh och! vad du än gör ha INTE vax i dreadsen, då låser de sig inte och blir fina, utan då hålls de ihop av vaxet, drar till sig damm, sand, ja allt skit du kan tänka dig, och de kan bli jävligt sketna, tupera och virka bara, funkar skitbra, de känns lösa de första månaderna men sen blir de jättefina :)

Svar på tråden Ni med dreads!