Inlägg från: supertrouper |Visa alla inlägg
  • supertrouper

Spädbarn - vilka länder?

Vi står sedan februari 2009 i kö hos AC men har precis påbörjat hemutredningen.

Vi undrar vilka länder som ger störst chans att få ett spädbarn?

Då det är 8 år mellan oss så är vi tyvärr diskvalificerade för Sydkorea och 4 års kö i Kina känns för långt (maken är redan 38 år), men övriga länders krav matchar vi.

• Svar på tråden Spädbarn - vilka länder?
  • supertrouper

Vi kommer givetvis bli glada för vilket barn vi än får, men det vore ju roligt att få följa med ett barn från så tidig ålder som möjligt.

Columbia har länge varit vårt favoritland men då de vill ha yngre föräldrar till de yngre barnen så är vi rädda för att makens ålder kommer innebära äldre barn. Själv är jag 29 år (fyller 30 i november) så kanske att de tar hänsyn till min yngre ålder.

Vad innebär kravet på personlig kristen tro egentligen? Jag har ju en personlig kristen tro, men jag går inte i kyrkan varje söndag (i princip bara vid större kristna helger som jul och påsk).

• supertrouper

Tack för svar Ada2010.

Min man är ju inte religiös alls, så från hans sida skulle det nog kännas som hyckleri. Men själv har jag inga problem med att sätta ord på min tro. Så vi får se hur det blir.

Just nu är Colombia sammantaget vårt förstahandsval, men Sydafrika, Etiopien och Nigeria känns också som bra alternativ.

Svar på tråden Spädbarn - vilka länder?