• evaoregon

Att lasa bocker for barn pa "fel" sprak.

Be din familj i Sverige att skicka svenska barnböcker till dig eller köp en massa nästa gång du är i Sverige.  Så har jag gjort och vi har väldigt många svenska barnböcker. 

• evaoregon
    canmamma skrev 2011-04-09 03:59:09 följande:
    Småbarnsböcker direktöversätter jag till svenska, men när de blir lite mer avancerade så läser jag på engelska. 
    Jo, precis.  Jag har aldrig översatt engelska böcker till svenska utan läst de på engelska.  Mina barn har följt med i texten så det funkar inte för oss att översätta.
  • evaoregon
    Stampan skrev 2011-04-09 20:08:08 följande:
    När det gäller böcker tycker jag att svenska barnböcker är urdåliga (iaf till små barn) och hon gillar dem inte riktigt heller utan vill ha rim typ Dr. Seuss. 
    Totte och Alfons är ganska tråkiga böcker jämfört med Dr Seuss, men vi har kört med båda.  Flört
  • evaoregon
    mikroE skrev 2011-05-09 15:29:37 följande:
    Man brukar kunna beställa även svenska böcker via Amazon men de kan vara dyra. Annars skulle jag be släkten skicka böcker.
    Nej, i alla fall inte på amazon här i USA.  Jag sökte på Astrid Lindgren och det kom inte upp en enda bok på svenska.  Rynkar på näsan
  • evaoregon
    Cocarola skrev 2011-05-09 19:13:39 följande:
    Gå in och titta då och då på Barnens Bokklubb på internet. Tror ej de skickar utomlands, men du får bra tips om aktuella barnböcker för olika åldersgrupper. När det är bokrea kan du beställa på tex bokus och få levererat till nån bekant i Sverige och hämta vid tillfälle/be dem skicka.
    Det är ett bra tips!  Att be vänner och släktingar skicka eller att själv köpa när man är i Sverige tror jag är bästa lösningen.
  • evaoregon
    mikroE skrev 2011-06-16 17:44:31 följande:
    Nä, kanske inte just dessa men några borde finnas, jag vet att jag har sett svenska böcker på Amazon men självklart finns det inte lika många som på en svensk sida. Jag har visserligen mest använt brittiska Amazon.
    Du får gärna länka till de svenska böcker som du hittar på amazon. 
  • evaoregon
    FOA skrev 2011-06-25 22:36:57 följande:
    Det ar ju bara att kolla pa vilket bok websida som helst for att ta reda pa vad som ar nytt och/eller populart (saljer bra).  Ga in pa tex bokus.com eller barnensbokklubb.se (bada levererar utomlands),
    Bokus levererar bara till vissa ländet utomlands, t ex inte till USA där jag bor.

" Leveranser till USA

För tillfället levererar vi inte till USA. Våra leveranser blir returnerade av den amerikanska tullen, trots att vi bifogar den dokumentation de efterfrågat. På grund av att kostnaderna och arbetsinsatserna blir för höga har vi beslutat att tillfälligt inte erbjuda leveranser till våra kunder i USA. Så fort problemen har lösts kommer vi att återuppta leveranserna till USA. Tack för er förståelse."

http://www.bokus.com/cgi-bin/P_campaign_show.cgi?location=help_frakt-och-leverans

Svar på tråden Att lasa bocker for barn pa "fel" sprak.