• MattiasH

Föräldralediga norr om Stockholm

Hej,
    Jag och min familj är nyinflyttade i Upplands Väsby.

Vi har 2 barn, en dotter på 2 år och en son på ca 8 månader.

Nu när jag börjat min pappaledighet delvis har båda barnen hemma skulle vi tycka att det var roligt att träffa lite andra föräldralediga och barn i närheten för kaffe och barnvagnspromenader.

• Svar på tråden Föräldralediga norr om Stockholm
  • MattiasH
    Mayia skrev 2011-05-12 03:48:27 följande:
    Hej!

Jag har eftersökt precis samma som du! :) Men det verkar inte vara så många som är intresserade tyvärr.

Jag är hemma med en 7 veckor gammal kille och har en kille på 20 månader som fortfarande är på förskola heltid..
    Vi kommer att prova på öppna förskolan om några veckor då den äldsta börjar deltid på förskolan. Har du varit där ngt, ocj var i väsby bor ni?

Hoppas ni mår bra!
    Vad kul att någon svarade till sist

Jag har inte varit på öppna förskolan än men min fru hade provat, då var det visst ganska mycket folk där.
    Vi bor i odenslunda, östra väsby. Vart bor ni?
  • MattiasH
    Mayia skrev 2011-05-12 19:33:10 följande:
    Ok, det kan nog vara mer folk där vissa dagar har jag förstått. Typ de dagar när halvtidsbarnen är hemma. Var hon på öppna förskolan i Bollstanäs eller det i centrum?

Vi bor i ett radhus-område nära pendeltågsstationen.
    Ja, det verkar vara vissa dagar som det är blandat för alla åldrar, då blir det nog mer.
    Hon var på den i centrum.

Jag är pappaledig på torsdagar och fredagar just nu föresten.
  • MattiasH
    Mayia skrev 2011-05-18 05:57:23 följande:
    Vi kommer antagligen att gå ner en stund på fredag till den i centrum.
    Min äldsta går heltid på dagis denna veckan ut, sen blir det att vi går dit lite oftare när det är 15h vecka som gäller.

Jag funderar även på att prova på öppna förskolan i Bollstanäs. Har ni provat den?
    Nej, den i Bollstanäs har vi inte provat, och jag har faktiskt inte varit på någon öppen förskola alls än så länge.
    Min lite äldre dotter ville hellre vara hemma med mig och lillebror än att gå på dagis nu, så jag måste kolla upp tider när det är blandade barngrupper.
Svar på tråden Föräldralediga norr om Stockholm