Cykelhjälm
Hur många har börjat cykelsäsongen och har hjälm på huvudet?
Använt tidigare hjälm eller börjat nu?
Hur många har börjat cykelsäsongen och har hjälm på huvudet?
Använt tidigare hjälm eller börjat nu?
Jag har i princip alltid haft hjälm när jag cyklat (ev att jag inte hade det som tonåring, det kommer jag faktiskt inte ihåg. Men jag har aldrig varit direkt "tuff" så det hade jag nog )
Numera har jag nån billig variant som jag köpt på obs (coop) men det känns sådär. Känns som den sitter uppepå huvudet bara. Som en toupé
Ska nog investera i en ny
Åh, nu blev jag cykelsugen! (tack!) ska plocka fram min cykel så snart det slutar storma så mycket
Har inte använt det innan men nu så har jag faktiskt köpt en.
puff puff
Jag började använda hjälm efter jag själv hade fått barn.
För om det skulle hända mig nåt så skulle nog barnen föredra att jag hade hjälm på mig.
Meningen är att jag ska ta hand om dom inte tvärtom som kan hända vid en olycka.
cyklar vanligtvis hela året, men u med sonen bakpå började vi för en månad sen, givetvis med hjälm båda två
Jadå...för mig som cyklar landsvägscykling (Vätternrundan och sånt) har det blivit så naturligt att man känner sig "naken" om man cyklar utan. Det är ju inte ens tillåtet att delta i cykellopp utan att ha hjälm...
Nu när jag dessutom har barn är det ännu viktigare att föregå med gott exempel för dem!
Det var väldigt vad du är intresserad av hjälmar! Jobbar du med att sälja sånt, eller?! Jag ser inlägg efter inlägg från dig med frågor om hjälmar.
Efter en olycka för några år sen använder jag alltid hjälm när jag cyklar!
Dessutom tycker jag det ser så dumt ut med föräldrar som inte har hjälm när de cyklar med sina barn.
hmm, min man tjatar på mig att använda och har kännt mig töntig med hjälm eftersom ingen av mina väninnor använder