Inlägg från: Jordgubbe1 |Visa alla inlägg
  • Jordgubbe1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Självklart! Mina varmaste tankar till er.

• Jordgubbe1

Ninina: välkommen! Ja, molvärk hade jag mycket av första veckorna. Sen kom andra krämpor - alltid är det nåt! Det ju så det ska vara. Dela gärna med dig!

• Jordgubbe1

Grattis Ninina! Vad underbart att höra att du äntligen har lyckats! Jag såg en liten grå massa i vecka 7 och ett tickande hjärta, underbar känsla.

• Jordgubbe1

Hej Massa: gulliga du som tänker på mig. Läser varje dag men är dålig på att kommentera.

Jag är nu i vecka 39 och har det väldigt tungt. 10 dagar till BF 4/6. Foglossning, supersvullen och karpaltunnelsyndrom i kombo är ingen hit, har haft en så jobbig natt att jag bara gråter. Hoppas så att vår lilla tjej bestämmer sig för att komma ut snart! Min BM har lovat att jag ska slippa gå mer än några dar över tiden, det är en tröst...

Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?

• Jordgubbe1

MissCat: tack snälla! Ja ibland rusar tiden fram men nu går den sannerligen i snigelfart... Har haft en så dålig natt nu och kan knappt röra mig så jag bara gråter. Har ringt läkaren och bett om igångsättning. Väntar på svar, håll tummarna!

• Jordgubbe1

Jag måste vänta och träffa min BM på måndag. Om det är ännu värre imorgon så ringer jag förlossningen och tjatar... Bara att bita ihop!

• Jordgubbe1

Massa: härligt! Redan v 26! Jag blev sjukskriven i v 25 och hade svårt att stå, gå och sitta pga fogarna. Så njut av din rörlighet! Jag sitter m fötterna i isvatten och kylklabbar i händerna eller m fötterna högre än höfterna. Funkar ok. Hoppas på en sval sommar för din skull! :)

Ikväll har jag skällt ut min man för att han inte läst på nåt om förlossningen och bara litar på att "vi får ta det som det kommer" så nu läser han snällt i boken "innan du föder". Det är f-n på tiden! Ingen lek för honom att komma hem till en fru som har ont, inte kunnat sova och som känner sig orolig för precis allt.

Men imorgon är en annan dag som tur är. Trevlig kväll på er ;)

• Jordgubbe1

Haha, skönt att jag inte är ensam om att spåra ur lite. Najje: jag bakade massor för nån månad sedan. Nu klarar jag knappt att stå upp 2 min så tv eller bok är min underhållning. Nu har vi släpat upp solstolen in i sovrummet - hoppas få sova lite. Galet jobbigt sista tiden alltså.

• Jordgubbe1

Skönt att höra att man kan luta sig mot personalen. Eg litar jag 200% på min man, tänker på mina hundratals migränattacker när han kunna lugna mig hur bra som helst när smärtan varit olidlig. Men jag tycker nog att han borde ha lite bättre koll på allt som kommer hända.

Solstolen var en hit, både jag och min man har sovit bättre i natt. Lycka!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011