kluckis skrev 2011-04-06 21:24:12 följande:
Hej jag har nyss startat en tråd om 91:or som planerar barn eftersom jag och min sambo försökt ett tag nu :)
Jag är 20år och min sambo 19år och vi har försökt sen i december...
Okej. Sökte men fick inte ett enda resultat. Därför jag startade denna.
Vixx skrev 2011-04-06 21:35:58 följande:
Jag är inte 91:a men jag är inte äldre än 90:a, närmare bestämt 93:a och har en dotter som är född September-10 och vi planerar nu nr.2. Bebisverkstan har varit igång i 3 veckor nu och hoppas på ett plus redan om 1-2 veckor :) Har ni börjat försöka eller planerar ni fortfarande? :)
Oj, hur går det med skolan om du redan planerar nummer två?
Tonx skrev 2011-04-07 01:18:29 följande:
Ett litet råd; Ha inte så bråttom att skaffa barn. Väx upp först.
Som en annan skrev, åldern är bara en siffra. Du kan inte dömma en person efter åldern. Vet en tjej som fick barn när hon var 13 och hon är bättre mamma än dom flesta jag vet. Hon är nu 21 år och har jobb och ungen har haft en bra uppväxt. Man måste inte vänta tills man är 30 för att skaffa barn.
Du själv var ju 19 när du fick ditt första. Och bara för att det kanske var lite jobbigare för dig så är det inte så det för alla.
Visst, man ska inte ha bråttom. Men känner man sig redo, har bra förutsättningar och kan, ja, så tycker jag att man ska försöka.
Jag själv har inte dom bästa förutsättningarna (jag har inte end avslutat grundskolan) men jag ångrar inte mitt beslut att behålla mitt barn. Det är det bästa som har hänt mig.
Mario2011 skrev 2011-04-07 01:43:38 följande:
Hej:) jag är med född, februari 91 å har en son född februari 2011 :)
Oj, lite som mig och min son. Jag är född oktober -91 och han oktober -10.