• sessan 3

är han inte jätte tidig???

min underbara pojk blir imorgon 11 veckor. idag chocka han mamma med att rulla från mage till rygg flera gånger. man blir sååå stolt :)

han är född 6 veckor för tidigt med akut kejsarsnitt. jag har fått höra att ja måste vara beredd på att han utvecklas mkt senare pga detta.

men är han inte VÄLDIGT tidig??

• Svar på tråden är han inte jätte tidig???
  • Hannah76

Kul! =)

Ingen aning om det är tidigt eller inte.

Men jag har aldrig fattat grejen att man vill att ens barn ska vara så tidiga som möjligt.

• sessan 3
    Flickan och kråkan skrev 2011-04-06 11:47:11 följande:
    Hade du inte varit stolt oavsett
    var inte alls så jag menade...
    jag mena att jag är stolt för han utvecklas!  sen om de hade varit vid 8 mån hade jag blivit precis lika stolt!
  • Jiinii
    sessan 3 skrev 2011-04-06 11:50:31 följande:
    var inte alls så jag menade...
    jag mena att jag är stolt för han utvecklas!  sen om de hade varit vid 8 mån hade jag blivit precis lika stolt!
  • sessan 3
    Hannah76 skrev 2011-04-06 11:49:00 följande:
    Kul! =)

Ingen aning om det är tidigt eller inte.

Men jag har aldrig fattat grejen att man vill att ens barn ska vara så tidiga som möjligt.
    jag bryr mig inte om han e sen eller tidig. jag blev bara sååå chokad.
  • tideloo

Det låter tidigt, ja visst blir man chockad när de från ena stunden inte kan för att i nästa överraska me ngt nytt de lyckats lära sig! Det är en rolig resa med barn:)

• mammaNena

jo det är han nog.  min pojk rullade från rygg till mage flera gånger när han va runt 2 veckor, tror jag det va. Nu vid 11 månader kan han inte rulla alls =/

Och att du ska räkna honom som sen, iom att han är född tidigt, ta det med en stor "nypa salt". min dotter är född 8 veckor tidigt och hon har varit jätte tidig med allt! fick tom gå på en föräldragrupp (den man går efter barnet är fött) när hon va 6 månader och de andra i gruppen va mellan 1-3 månader, för hon SKULLE vara sen enligt BVC.
    då kröp hon omkring och utforskade de andra bebisarna som låg och sov på mattan. Då skulle jag helt plötsligt börja förklara för de andra mammorna vad som hände/skulle komma i utvecklingen när bebisarna blev äldre. de flesta av dem hade även barn sen innan. Jag gick 2 ggr, sen slutade vi!

• phoennah

Hurra vad kul!

Min knubbis kan fortfarande inte vända sig (medvetet) och är 3 månader och föddes när hen skulle, så jag gissar att det är tidigt. :)

• sessan 3
    mammaNena skrev 2011-04-06 12:36:26 följande:
    jo det är han nog.  min pojk rullade från rygg till mage flera gånger när han va runt 2 veckor, tror jag det va. Nu vid 11 månader kan han inte rulla alls =/

Och att du ska räkna honom som sen, iom att han är född tidigt, ta det med en stor "nypa salt". min dotter är född 8 veckor tidigt och hon har varit jätte tidig med allt! fick tom gå på en föräldragrupp (den man går efter barnet är fött) när hon va 6 månader och de andra i gruppen va mellan 1-3 månader, för hon SKULLE vara sen enligt BVC.
    då kröp hon omkring och utforskade de andra bebisarna som låg och sov på mattan. Då skulle jag helt plötsligt börja förklara för de andra mammorna vad som hände/skulle komma i utvecklingen när bebisarna blev äldre. de flesta av dem hade även barn sen innan. Jag gick 2 ggr, sen slutade vi!
    kan förstå att du slutade på kursen. jag går på spädbarnsmassage där dom andra barnen är 5-6 mån och dessutom går i samma föräldragrupp. alla har barn sen innan.  så jag förstår precis. man blir lite utanför.

haha. han har kanske inte behov av att rulla nu!
    ska försöka ta det med en nypa salt! fast jag ställt in mig på att han skulle va sen. dom växer för fort ju! :)
Svar på tråden är han inte jätte tidig???