• sessan 3

är han inte jätte tidig???

min underbara pojk blir imorgon 11 veckor. idag chocka han mamma med att rulla från mage till rygg flera gånger. man blir sååå stolt :)

han är född 6 veckor för tidigt med akut kejsarsnitt. jag har fått höra att ja måste vara beredd på att han utvecklas mkt senare pga detta.

men är han inte VÄLDIGT tidig??

• Svar på tråden är han inte jätte tidig???
  • mammaNena
    sessan 3 skrev 2011-04-06 12:46:47 följande:
    kan förstå att du slutade på kursen. jag går på spädbarnsmassage där dom andra barnen är 5-6 mån och dessutom går i samma föräldragrupp. alla har barn sen innan.  så jag förstår precis. man blir lite utanför.

haha. han har kanske inte behov av att rulla nu!
    ska försöka ta det med en nypa salt! fast jag ställt in mig på att han skulle va sen. dom växer för fort ju! :)
    Ja de andra mammorna blev nästan lite sura på mig kändes det som, iom att jag skulle sitta där och förklara precis som att jag visste bäst!

Han utreds nu för en neurologisk muskelsjukdom. men det är ju en annan historia.

Men jag håller med, tiden går på tok för fort!
  • kg8

Min första gjorde det vid 11 veckor, min andra rullade åt båda håll vid samma ålder. Det är så jäkla olika men oavsett om det är tidigt eller sent så är man lika glad och stolt när det händet

• sessan 3
    mammaNena skrev 2011-04-06 12:48:36 följande:
    Ja de andra mammorna blev nästan lite sura på mig kändes det som, iom att jag skulle sitta där och förklara precis som att jag visste bäst!

Han utreds nu för en neurologisk muskelsjukdom. men det är ju en annan historia.

Men jag håller med, tiden går på tok för fort!
    ja gillar när folk berättar. vet att alla är olika o utvecklas olika.

lät inte alls skoj med sjukdom. får hoppas det går bra för er och önskar er lycka till!
  • 3 barns mamma84

Min dotter kom 9 dagar över Bf och hon var väl tidig började gå när hon var 11 mån
    Sen var allt väl så när dom skulle komma.

Sonen kom 10 dagar över BF med snitt och han var snabb med allt började gå när han var 5½mån men han var redan stor när han föddes och stabil i huvud + kropp så han satt utan stöd vid 3 måanders ålder redan och kröpp när alla andra i hans ålder ålade

Sonen kom 15 dagar innan BF med snitt och han är väl mer som hans syster men han var 2 månadr när han vände sig från rygg till mage redan
    Så få se vad allt annat vissar

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Stort grattis till dig ts {#emotions_dlg.flower}

• Oleanna

Vet inte om jag tycker det. Min gjorde det vid 5 veckor..nu vid 3 månader så skuffar han sig runt på rygg över golvet och tar sig fram på så sätt.

Jag har ingen hum vad som är tidigt och inte. 

• Jakobs mamma

Första barnet är man ivrig och vill att det ska utvecklas snabbt. Andra barnet  vill man gärna väntar lite så man vet var man har det, för det blir ju jobbigare ju mer de rör sig så klart, ha ha! Och så vet man att tiden går alldeles för fort och man vill dra ut på den första tiden litet extra..

• Minna07
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-11 14:11:02 följande:

Min dotter kom 9 dagar över Bf och hon var väl tidig började gå när hon var 11 mån

Tror 11 månader är helt normalt och väldigt vanligt. En släkting var 9 mån när hon trippade omkring på egen hand. En annan 17 mån. Så en både väldigt tidig och en väldigt sen...
  • 3 barns mamma84
    Minna07 skrev 2011-04-11 14:19:26 följande:
    Tror 11 månader är helt normalt och väldigt vanligt. En släkting var 9 mån när hon trippade omkring på egen hand. En annan 17 mån. Så en både väldigt tidig och en väldigt sen...
    Jo jag vet men alla kan inte
    Hon var tidig för mig hon var mitt första likom.

Sonen var 5½mån när han började gå utan stöd så han var tidig
  • vittra

Tycker det låter helt normalt faktiskt. Men som någon redan skrivit, varför är det så viktigt om de är tidiga och att få det bekräftat?

• vittra
    Minna07 skrev 2011-04-11 14:19:26 följande:
    Håller med, 11 månader är absolut inte ovanligt tidigt för att börja gå. Tvärtom är de flesta mellan 10-13 månader, men allt mellan ca 9 och 18 månader ses som normalt.
  • 3 barns mamma84
    vittra skrev 2011-04-11 14:25:10 följande:
    Håller med, 11 månader är absolut inte ovanligt tidigt för att börja gå. Tvärtom är de flesta mellan 10-13 månader, men allt mellan ca 9 och 18 månader ses som normalt.
    sen beror det på hur barnet är byggdär han hon stabil börjar dom mkt tidigare.

nu var 11 mån tidigt för mig för första barnet ..
    jag vet sj att de inte e tidigt men ingen kan ändra det jag känner för min första.
  • Minna07
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-11 14:22:31 följande:
    Jo jag vet men alla kan inte
    Hon var tidig för mig hon var mitt första likom.

Sonen var 5½mån när han började gå utan stöd så han var tidig
    Menar du att han började gå vid den åldern? Du borde ringt guiness! :)

Min lilla släkting både gick och sprang vid 9 månader, jag menade alltså inte att hon kunde stå och ta några få steg, utan hon for iväg obehindrat dit hon ville. 
Svar på tråden är han inte jätte tidig???