Inlägg från: Daniels brud |Visa alla inlägg
  • Daniels brud

Fler i Malmö som är hemma med lite äldre barn ca 3-4 år+ småsyskon?

Är hemma med min lilla tjej som är född i maj 2010 och storasyster som är född juni 2007.
    Jag kommer vara hemma till augusti 2012. Tyvärr är de flesta hemma kortare tid än så, och man tappar sin vänner i mammagruppen då de börjar jobba snart...
    Finns det fler i Malmö som har barn i samma ålder som har lust att ses? Fika, leka i parken, utflykter? Skrattande
    Alltid kul med nya kontakter!

***Isabella 30 juni 2007 och lillasyster Cornelia 17 maj 2010***
  • Svar på tråden Fler i Malmö som är hemma med lite äldre barn ca 3-4 år+ småsyskon?
  • Daniels brud
    Sofias bebbe skrev 2011-04-06 12:24:42 följande:
    Jag är hemma med min två barn, en son född jan 08 och en dotter född aug 09. Vi bor på limhamn och är nyinflyttade sedan slutet av januari. Vi ses gärna någon dag.
    Vad kul att fler är hemma lite längre Vi bor i Tygelsjö så det är samma stadsdel. Har ni bott i malmö innan med?
  • Daniels brud
    Sofias bebbe skrev 2011-04-07 11:41:18 följande:
    Vi har bott i Malmö några år tidigare men nu har vi bott i luxemburg i nästan tre år. Sonen är född i malmö för vi flyttade precis efter det. Ja det är ju inte långt mellan oss! Vad brukar ni hitta på? Vi har gått en del till limhamns församlingshem som har bra barnaktiviteter o sen håller vi på och utforskar temalekplatserna!

Åh spännande, då får man väl säga välkomna hem (trots att det är nåt år sedan)

Ja temalekplatserna har vi med varit på, dels den i Bunkeflo men mest är vi på sagolekplatsen vid stadsbiblioteket. Jag har dessutom anmält oss till sagostund och barnrytmik på stadsbiblioteket, ska dit där första nästa vecka. Ja jag har hört talas om den i Limhamn, men aldrig varit där. Vi går här hemma i Tygelsjö, jättebra. Trevligt folk, mysigt med fika efteråt och alltid roliga saker för de lite större, tex fingerfärg, lera, pärlplattor, halsbandstillverkning eller annat pyssel.
    Annars är jag mycket på stan varannan dag och fikar/lucnhar med kollegor och andra som är mammalediga, passar på när storasyster är på dagis. Passar nog in i kaetgorin lattemamma Tungan ute
    Nu när det blir bättre väder kan man ju ses på sagolekplatsen tex? Vid dåligt väder kan man gå in på stadsbiblioteket och leka & läsa!

• Daniels brud

Mm, kan tänka mig att det är skillnad när våren kommer. Men vi hoppas starkt på att den kommer hit med snart!
     Det funkar nog, men för vår del är förmiddagar bäst då storasyster är som piggast, för hon sover ff middag, men först vid 14 tiden. Men får jag henne att sova lite tidigare kan vi nog ses en em med!

• Daniels brud
    Sofias bebbe skrev 2011-04-11 15:37:39 följande:
    Hej igen, ja men vi är flexibla. Min äldsta sover ibland men runt 12. Har du sett min tråd här? Vi är ett gäng som ses ibland o på torsdag ska vi till skånes djurpark. Vore kul om du ville hänga på!
    Nej jag har inte sett den, kan du länka den?? Vad kul! Kan säga redan nu att torsdag kan jag inte, gärna nån annan gång!
  • Daniels brud
    Sollycka skrev 2011-04-12 19:57:10 följande:
    Hej!

Åh, vad glad jag blev när jag läste denna tråden. Jag är nyinflyttad till malmö, har en son på 3 och en på 10 månader. Jag träffar gärna andra mammor! Hoppas på att höra ifrån er.

//Sandra
    Hej &  välkommen till Malmö! Vart har ni bott innan? Själva bor vi i Tygelsjö.
    Hade varit skoj att ses på en lekplats nu när det börjar bli bättre väder. Vad sägs om sagolekplastsen vid stadsbiblioteket en dag?
  • Daniels brud
    Sollycka skrev 2011-04-26 07:18:03 följande:
    Hej!

Vill ni träffas för picknick på limhamnsfälten eller bara leka på någon lekplats i slutet av veckan?
    Hej, hade varit kul men jag kan inte säga till 100%. Läget är känsligt just nu. Min pappa har drabbats av cancer och är väldigt dålig, jag fasar för att de ska ringa från sjukhuset näsom...så jag återkommer så fort jag vet, man behöver annat att tänka på däremellan...
  • Daniels brud
    Sollycka skrev 2011-04-30 09:27:43 följande:
    Oj, vad jobbigt och tråkigt för dig. Vi hörs av när det känns bättre för dig!
    En stor kram till dig!!
    Tack! dessvärre blev det om möjligt sämre. Min pappa gick bort i fredags och det är väldigt mycket att stå i just nu...så jag hoppas att jag ärvälkommen i ert lilla "gäng" när allt detta kaoset lagt sig.
Svar på tråden Fler i Malmö som är hemma med lite äldre barn ca 3-4 år+ småsyskon?