Inlägg från: Anonym (blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blä)

Jag kommer aldrig erkänna!!!!

Anonym skrev 2011-04-04 21:22:13 följande:
    Skulle aldrig erkänna att jag bara stannar hos killen för att få de barn jag vill ha, sen är jag gone!
    ush och fy. stackars din man
  • Anonym (blä)
    Anonym skrev 2011-04-05 11:47:47 följande:
    Då vill jag bara säga att det finns dem som är tjocka pga av andra anledningar än fet mat och ohälsa. tex jag som har en sjukdom som gör att jag lägger på mig mer än vad jag egentligen skulle om jag varit frisk trots att jag äter bra och motionerar så det kan ni som tänker så kanske ha i bakhuvudet innan ni dömer alla "tjockisar"
    Det där tror jag vad jag vill på. Struma och låg sköldkörtel hormon kan man behandla och på så vis gå ner i vikt. Jag har lågt hormon själv. När jag märkte att jag började lägga på mig utan synbar anledning gjorde jag nåt ÅT det!! Minskade på maten och kontaktade läkaren. Fick medicin, började motionera och tappade över tio kg, dvs 5 kg mer än jag lagt på mig. Det är feta människors ursäkt du kommer dragande med nu. Mer eller mindre alla feta jag har pratat med kommer med den ursäkten du nu gör. Inte lätt att erkänna att man inte har någon självklontroll det kan jag förstå precis som det är svårt att erkänna om man har anorexi. Fetma är en sjukdom javisst men den sjukdomen handlar nästan aldrig om en fysisk sådan. Är det en fysisk går den att behandla.(även psykisk)
  • Anonym (blä)
    ica skrev 2011-04-07 15:08:57 följande:
    Många psyksikt sjuka blir fetare pg a medicineringen och sjukdomen gör att de inte är kapabla att sköta sin hälsa på egen hand. Se också på alla feta utvecklingssörda.
    Ja men nu pratar jag inte om de som har lägre intelligens nivå. Där är det något annat, dom vet inte vad det gör med deras kroppar. Men normal begåvade människor som kan göra egna aktiva val DET äcklar mig däremot och att sedan komma med en massa ursäkter. Jag har gått på antidepressiv medicin under många år tidigare (inte nu mer) och av en sådan sort  man går upp i vikt av med.... Jag tog hand om mig extra bra i stället, trånade och tänkte på vad jag åt.  Folk som bara släpper allt och låter sina lustar ta över och sedan skyller på allt annat har jag ingen respekt för.
  • Anonym (blä)
    ica skrev 2011-04-07 15:16:03 följande:
    Men alla orkar inte ta itu med det pg a deprissionen. En del får bara medicinens negativa effekter och ingen på sjukdomen.
    allt handlar om vad som går in. Äter du normalt blir du inte fet det är bara fakta!
    Anonym (va jag? inte!) skrev 2011-04-07 15:22:40 följande:
    Man kan bli fet av tarmsjukdomar oxå.. Å det är ju jäkligt svårt att reglera med käk lixom... Men nu e det väl inte det som denna tråd handlar om??
    ALLT går att reglera med käk. DU kan INTE bli fet av att äta nyttig mat det är bara ett faktum. Men äter du fett och kolhydrater är det ju självklart att du går upp i vikt. Det är ännu en gång feta människors försvars tal, har man ett beroende försvarar man det med näbbar och klor så är det bara. Precis som en narkoman gör. Visst kan sjukdomar göra det lättare att gå upp i vikt och svårare att gå ner men allt går att reglera om man bara lägger energi på det. Bryr man sig inte tillräckligt, nä då får man ju helt enkelt bli fet!!
Svar på tråden Jag kommer aldrig erkänna!!!!