• Diablo

Amning

Jag födde visserligen inte supertidigt utan i v. 33. Och tösen orkade suga lite. Sedan pumpade man ur och gav via sond.
    Man gjorde samma sak inför varje måltid. Man böt blöja vägde bebisen ammade, vägde bebisen. Gav resterande som fattades genom en sond i näsan.
    Men ju större hon blev destu mer orkade hon äta och tillslut så helammade jag henne.
    Jag pumpade ur och hade mjölk i frysen på neonatal. Fungerade jättebra.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Diablo
    3 barns mor skrev 2011-04-03 09:20:52 följande:
    okej tack för svar är nu i v 33 och mitt vatten har gått för 1 v sedan så det kan ju bli bebis när som. hur går det till på neonetalen annars bor man där med barnett eller åker föräldrarana hem på natten ?
    Jag låg på BB i två dygn sedan så fick ajg ett rum på neonatal. Där jag sov. Lilltjejen skulle ha mat var fjärde timme, så det blev mycket resande fram och tillbaka mellan hemmet och neo. Vi låg dock bara inskrivna i tre veckor. Hon växte på sig bra och sög bra redan efter en vecka. Det jobbiga tycket jag var alla blodprover som skulle tas dagligen. De stack sönder alla kärl i händerna, och i fötterna och fick börja ta blod från huvudet, och det blödde så mycket. Men man vänjer sig.
    Lycka till!
    Har man tur behöver man inget vett!
Svar på tråden Amning