• kramizar79

vad händer nu? 4 missfall..

Hej! Nu orkar inte ja mer! har haft 4 mf på 8 månader! Ja går hos en speciallist gyn å va på VUL i tors å då sa han att ja va gravid men han såg inget på Vul men det va nog så att det va för tidigt för att se.. Idag började jag blöda igen ( skulle gått in i v7 imorgon).. va händer nu? Vi har en liten busig å frisk kille på 3 år.. Ja orkar inte mer nu.. Jag går under snart.. Läkaren sa att han ska starta  en utredning Om jag fick ett Mf till, men vad innebär detta? Hur går man till väga? Å det viktigaste, hur orkar man?

• Svar på tråden vad händer nu? 4 missfall..
  • Ninninn

Beklagar dina missfall har själv precis fått mitt 5:e ma och de e för jävligt orken är slut på mig.

Utredningen på oss va att dom tog massa blodprov på mig ca 12-13 rör blod och bara 2 på min sambo men inget fel på någon utav oss därför känns de extra jobbigt att man inte får svar på varför man får missfall..

Det positiva för din del är ju att du iallafall har en liten kille hemma och att du kan få barn så de e säkert bara otur. Men hoppas dom hittar nått på utredningen.

kram

• Annica P

Hej! Beklagar eländet! Jag har också en frisk kille, som nu är 6 år. Det var en ok graviditet förutom fruktansvärt illamående i 8 mån. Efter detta har vi haft fem MA under tre år. Utredning visade inget större och jag har fått prova div medicinering utan resultat. Det är definitivt inte lätt psykiskt. Alla kontakter på FL har hjälpt mig massor att inte känna ensam med detta och få mer information, träffade en kurator i anslutning till MA nr 2 som var mitt värsta samt att fundera på allt elände som jag inte råkat ut för. Det finns många som skulle vilja byta situation med oss i Sverige. Bara det faktum att ingen dör av missfall här.

Rekommenderar följande tråd www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html, här finns kunniga personer och i trådstarten finns länkar till info om missfall och om många personer behandlingar. Har inte besökt den, så ta en titt.

Stor kram!

• kramizar79

Tack va ni e snälla! Nu e ja med om något väldigt skumt, blödningen slutade efter ca 2 timmar å sen va det ytterst lite blodblandade flytningar ( ursäkta  att  ja e så ingåeende ).. Nu mår ja illa å kan inte äta, å det e forstfarande ytterst lite ( syns knappt).. Gud va trött ja bir, vad e  detta?

• Annica P

Håller verkligen tummarna för att det är en sådan blödning som kan hända och som inte alls betyder missfall. Men det är fruktansvärt att inte veta.

• kramizar79

Jo ja vet! Nu springer ja på toa varje halvtimma för att se om det har hänt nått.. Vill barara att det ska bli måndag så ja kan ringa å förhoppningsvis få en tid..

Svar på tråden vad händer nu? 4 missfall..