Inlägg från: vittra |Visa alla inlägg
  • vittra

Han är otrolig..

Man får ju vara där och passa lite så de inte slår sig illa, men i övrigt är det ju bara att låta dem upptäcka! Vår dotter har nyss fyllt 7 mån och gör samma, men nu de senaste dagarna har hon börjat resa sig upp helt och inte bara på knä och då blir ju fallet lite längre. Men det är ju ingen fara att de ramlar och slår sig lite, det hör ju till!!

• vittra
    xXMaLoXx skrev 2011-04-03 22:01:20 följande:
    Det sägs väl att fall från höjder lika höga som barnets längd klarar de oftast utan problem. Då antar jag att de menar att ett barn som ramlar från ståendes eller gåendes på golvet i regel inte slår sig illa. Såvida de inte ramlar in i hörn och annat som kan förstärka skadan.

Jag kommer ihåg när sonen lärde sig krypa, ibland bara föll han på sidan ner i golvet. Som jag oroade mig då, för det stackars huvudet. Då anade jag inte hur det skulle bli när han skulle lära sig gå..eller klättra för den delen :P
    Låter som en bra regel att utgå ifrån.

Haha nej klättrandet är nog det farligaste! Vår äldsta var aldrig så mycket för att klättra och nu är hon 3½ år så det lilla hon klättrar nu klarar hon galant! Befarar att lillasyster kommer bli betydligt vildare...
Svar på tråden Han är otrolig..