• Bling1975

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Stumpan, jag har ingen aning egentligen. Jag har haft missfall i v 5, 6, 7 samt ett ma i v 10 (levde i vecka 9). Har aldrig skrapats utan det har kommit ut av sig själv. Vid ma fick jag dock tabletter för några rester.

Det är verkligen dags snart, eftersom klockan har passerat midnatt så är det redan imorgon. Håll tummarna för mig och lilla Vera. Jag är sjukt nervös.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Nu är hon här och hon är precis så fantastisk som jag hoppades. Livet som mamma är underbart men hektiskt. Liten bild finns i A.Beer tråden om någon är nyfiken. Kram på er!

• Bling1975

Det är även Penny som introducerade klamydiaprovet taget från mensblod.

• Bling1975

Angla, det är själva administrationen som kostar 3000 kr. Preparatet kostar bara någon hundralapp. Så det blir bara billigare om du hittar någon som kan ge dig droppet till ett lägre pris/gratis.

Bars, det var så länge sedan jag var hos Dr Tsagaris för LIT så bäst är nog att kolla på fertility friends forumet om någon har aktuella dagar och uppgifter. Jag hade helt klart sett till att behandla klamydian då den ensam kan vara boven.

Hjärtefröjd, jag beklagar verkligen. Hoppas Aten kan ge dig svar.

• Bling1975
    JAG är BÄST skrev 2012-07-17 22:21:51 följande:
    Är inte du med i det svenska SIS?? Eller missminner jag mig fel?
    Är med i båda

Men har aldrig riktigt fastnat för svenska SIS utan hängt här istället eller på de utländska forumen eftersom jag har fått behandling i London, Aten och USA.
  • Bling1975

Nu vet jag inte var Dr D har sin klinik men det är supersmidigt att ta tunnelbanan från flygplatsen in till stan. Vi bodde alltid i närheten av Syntagmatorget där shopping och mat finns och tunnelbanan gick raka vägen.

• Bling1975

Lully - stackars lilla Erik (och er stressade föräldrar). Vi var också där med Vera även om det aldrig blev så illa som du beskriver. Men minfom, sempers magdroppar och mjölkfri ersättning verkar ha gjort susen. Hon fiser dock fortfarande som en hel karl men det verkar inte göra ont längre. Bli inte rädd om bajset luktar värre än något du någonsin tidigare har upplevt och är helt grågrönt. Det är tyvärr helt normalt med mjölkfritt.

Kramar till alla er tappra kämpare som inte är i mål ännu - ni kommer också att bli föräldrar. Det luktar inte alltid rosor men det är ett mirakel väl värt att kämpa för!

• Bling1975

Tänk om det är orsaken för lilla Veras problem också. Hon fick ju också Babysemp på BB eftersom min mjölk inte rann till efter snittet så hon förlorade mycket i vikt. Bra för alla er andra att veta för det är inte så kul med mjölkfritt.

• Bling1975

Angla, börjar det närma sig för er i kön till det barn som kanske redan finns?

Det måste vara en skön känsla att ha det som alternativ, det tyckte jag var bland det värsta när min man fick cancer och det inte längre var ett alternativ precis när vi skulle ställa oss i kön. Nu löste det sig ändå och vi har världens finaste dotter genom donation istället så jag kan ju inte ångra något på den här resan för då hade jag ju inte haft just henne och det är nu otänkbart.

• Bling1975

Spännande - håller tummarna för dig oavsett om det blir ivf eller flygplan som leder till barnet!

• Bling1975

Mettebus, min IVF klinik hjälpte mig med screeningen om jag inte missminner mig (fertilitetscentrum).

• Bling1975

Tjorven, jag kunde amma men mjölken tog tid på sig att rinna till så Vera förlorade för mycket i vikt. Vi koppmatade extra på BB och det gick bra. Men sedan började en liten mardröm med infektioner i brösten som gjorde så ont att jag grät varje gång jag skulle amma. Jag valde därför att till slut sluta helt för jag var ingen bra mamma när jag mest grät hela tiden och ibland inte kunde hålla inne ett skrik när hon tog tag om bröstet.

Jag tror att smärtan också gjorde att jag spände mig så mycket att det aldrig kom tillräckligt med mjölk så jag fick sitta och pumpa en stund efter varje måltid för att ha att ge extra till nästa. Det blev till slut inte hållbart då jag antingen pumpade eller ammade varje timme dygnet runt så efter ett tag blev det mer ersättning ändå som extra.

Men får man inte problem som jag hade så kan amningen gå prima ändå. Har snittade vänner som ammat utan problem.

Spännande att du redan har ett datum, hur kommer det sig att du fick det så tidigt?

• Bling1975

Mettebus - vissa preparat hämtade jag ut i London när jag ändå var där och andra gick min läkare med på att skriva ut på svenskt recept.

Jag är så tacksam att jag är på andra sidan för just den där jakten på vård var så utmattande. Hoppas du hittar en lösning.

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.