• tjorven01

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Tack ja lilla M
    9 fulla Ivf och två FET hjälpte inte men väl Aku och homeopatmediciner
    Detta var tredje månaden ÄL fungerade efter att kroppen ballat ur av alla hormonbeh
    Som sagt vi tar en dag i taget men idag är vi glada

• tjorven01

Tack alla underbara
    Ja som sagt en dag i taget men Penny var nog inte helt off när hon sa att vi skulle grejja detta själv
    Ja ja lååååååångt kvar men som sagt ett plus är ett steg i rätt riktning

• tjorven01

Zin
    Dina fantastiska svar får mig alltid på fötter igen Flört
    Varför chansa? 

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Jag har gjort LIT hos Penny då Dr G menade att jag behövde det och det var betydligt smidigare än i London men Penny tycktes mena att jag inte alls behövde LIT eftersom jag inte haft mf problematiken
    Att mina LAD värden var låga menade hon var självklart eftersom jag aldrig varit gravid med min mans barn tidigare
    Hon verkade ha en annan syn på LIT än Dr G
    Hon var så självklar att jag kände mig helt övertygad får se vad de nya LAD visar nu

• tjorven01

Fina
    Vi bodde på princess diamond plus
    Systerhotellet till diamond plus

GRATTIS till bokad resa

• tjorven01

Fina
    Det ligger precis tvärs över gatan från Diamond plus
    Mycket trevligt och centralt

• tjorven01

Intralipider används idag ofta istället för immunglobulin eftersom det är så mycket billigare
    Kostar typ en tiondel vilket är fördelaktigt eftersom immunglobulin oftast inte används i fertilitetssammanhang och därmed kan vara svårt att få på högkostnadsskyddet om man ens får någon läkare att skriva ut det
    Men de har samma verkan i kroppen

• tjorven01

Ninnin
    Dr G vill att man slutar efter v 12 om man inte har speciella behov då kanske man får äta det längre
    Men han är väldigt noga med retests på chicagoproverna då han endast ordinerar IVIG/IL baserat på nk cellerna
    Dr D är lite mer flexibel och kan analysera FBC istället och ge ordination baserat på det

• tjorven01

Åhhhh Angela
    Får tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg
    Så kände vi oxå innan plus och så känner vi ff om inte detta går vägen och syskonadoption är inte heller för oss om vi får sedan

Lully
    Usch vad ni har haft det jobbigt
    Tack för tipset ska skriva upp det om vi kommer så långt som till BF

• tjorven01

Ni som snittats
    Bling och Lully
    Har ni kunnat amma alls?
    Skulle så gärna vilja göra det men oavsett så
    är vi nu bokade för snitt på Danderyd redan 19e nov BF beräknad till 1dec
    Känns snart som att vi vågar börja tro på detta även om det är mååååånga dagar kvar med psykisk terror

• tjorven01

Tack bling
    Ja det är ju inget som säger att amningen skulle funka ens med vanlig förlossning och jag tänker verkligen inte utplåna mig själv el må dåligt om den inte gör det
    Jag tror att barn som får ersättning kan må minst lika bra
    Bara det att jag gärna skulle se att den funkade ....... Återstår att se
    Läkaren jag pratade med tyckte att vi pga mina höga nk-celler och mina IVIG beh inte skulle vänta längre än nödvändigt när bebis väl ansågs vara färdigbakad och därav blev det redan planerat till den 19e nov alltså 12 dagar innan BF
    Hon var väldigt noggrann och skickade sedan akut iväg mig på notch ultrljud varvid jag blev livrädd baserat på hennes reaktion och seriositet men lyckligtvis så visade det att allt var ok
    Tyckte mig minnas att du bling hade en mindre bra upplevelse av det trots att allt gick bra (jag minns väl inte fel)
    Ja curly det närmar sig men ff psykiskt påfrestande varje dag då jag är rädd att mista pyret nu
    Först en v sedan jag har börjat kunna ta det här till mig öht
    Du börjar väl spruta idag va :D

• tjorven01

Tack Criss för tipset
    Har fått det förut oxå faktiskt men funderar på om det är bäst att försöka komma igång först innan man börjat med amningsnapp men kom på att om man förändrar efter någon v några dagar så kanske bebisen blir förvirrad? Hmmm nåja det löser sig nog
    Nu är det ju faktiskt ett bra tag kvar så det lär väl visa sig

• tjorven01

Tack Lully
    Har redan antecknat sedan tidigare när du skrev vilken ersättning man skulle ha med till BB
    Tänkte bara att man hört så mkt om att det inte är lika lätt att komma igång med amningen om man snittas
    Jaja går det så går det
    Annars får det vara
    För snitt blir det oavsett för vår del nu
    Tänk att lille Erik redan blivit så stor

• tjorven01

Tack fina Lully
    Nej kan inte direkt säga att jag oroar mig för amningen finns så mycket annat att oroa sig först
    ffa att den lill* ska överleva vill bara att den ska komma till oss och oroar mig mest för att den ska dö inne i magen. Och sedan när den kommer ut så får man väl oroa sig resten av livet. Amningen var jag mest intresserad av då vissa säger att den inte kommer igång ordentligt efter snitt. Men jag antar att det är mest för att de förespråkar vaginal förlossning. Vilket vi inte vill ha iaf men tack för goda råd.

Curly hann inte kommentera tidigare UVI igen fyyy vad träligt stackarn men nu rensar du ju verkligen ut alla bakterier så livmodern står tokredo när det väl är dags.
    Det KOMMER att funka. 

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Jag brände bort en inflammation på livmodertappen våren 2011 och det gick hur bra som helst
    Det var läkaren första förslag eftersom han sa att sådana där medicinkurer sällan hjälpte utan bara drog ut på skiten
    Därutöver skulle jag dessutom rekommendera att skicka blod till Penny då jag behandlades för BV av Ludmila och trots det fick ett positivt chlamydiatest hos Penny
    Men det var som sagt bara min uppfattning

• tjorven01

Ja det bör finnas tidigare i tråden annars är det bara att fråga om hennes adress igen

Precis som Zin sa
    Bakterierna överlever ju för att antibiotikakur inte är tillräckligt stark
    Inte ens Ludmilas tvåveckorskur hjälpte oss och då åt vi den båda det fanns ff lite bakterier kvar vid Pennys test som gav 25dagarskur

Vi blev naturligt gravida tre månader efter Pennys hysto som gjordes 6 månader efter avslutad antibiotikakur och det var antagligen det som gjorde skillnaden för oss
    Tidigare hade vi 9 misslyckade Ivf

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.