Csillag skrev 2011-11-28 17:54:53 följande:
Nikki Gbg
Influensa vaccinet e inte lika som svininfluensavaccinet som gavs ut.
Vanliga influensa sprutan ska jag oxå ta men jag har getrt fasen i de nu för tycker som du,att jag bara blivi sämre av de.
De håller ju iaf inte mej frisk så varför ens ta de som ja sa till mina läkare o dom förstod hur ja resonerade.
De finns sprutor att ta varje dag för imunförsvaret,men när jag frågade om de skulle förändra nått drastiskt kunde dom inte svara på de.
Frågade om lungorna o njurar skulle ha större chans att klara sej o får ett flyktigt svar att ja ska hoppas.
Proverna tyder på att mina lungor kan kollapsa om ja fortsätter ha såp mkt lunginflammation men sen känner ja att jag har förbättrat mina prover senaste året med alla vitaminsprutor jhag får där o alla tabletter ja får knapra hemma.
Om jag tar den här sprutan som kan hjälpa mina lungor e risken stor att jag drabbas av av svår diabetes o då kommer ja få ta sprutor iaf.
just nu vet ja nog inte va som e rätt o fel utan kan bara göra vad som känns rätt.
Jag låg mer på sjukhus innan än va ja gjort i år.
Att knapra piller e inge skoj,men om de e de som krävs o de visat resultat så e de de som ja får göra.
Måste jag hålla mej extra varm så får jag lösa de.
Jag har lärt mej min kropps singnaler någolunda.
Jag går på mina kontroller o provtagning var o varann vecka,jag tar mina vitamin sprutor o knaprar mina piller.
om de e så mitt liv ska se ut resten av mitt liv lr några år framåt o hoppas på de bästa så verkar de va de enda ja kan göra.detta har visat resultat..de läkarna rekomenderade mej först i paniken kan dom inte ge några svar på om de ska fungera lr inte.
Hade jag vetat att sprutorna hade gjort mej frisk hade jag tagi dom direkt.
ironiskt så ber dom mej ta ytterligare sprutor när de va just spruta som gjorde mej sjuk.
jag har lärt mej att planera efter mitt imunsvar.
2v / månad blir de inge bad o de kureras med extra dos vitamin o filtar.
dom andra 2 veckorna/månad OM jag e frisk så försöker jag leva så normalt de går.
Jag e glad för varje vecka jag håller mej frisk.
Sen visst tycker ja de e tråkigt att inte kunna åka o bada särskillt ofta med barnen lr va ute o leka med dom så långa stunder åt gången på vintern,men man lär sej planera.
jag vet vilka veckor jag borde kunna våga åka o bada,o jag får klä på mej så jag ser ut som en valross för kunna va ute med kidsen en stund,men de e värt varenda klädesplagg.
de jag lärde men snabbt va att vid symptom att ja började känna mej dålig va att gå o lägga mej o vila,skita i disk städ o allt annat som träna.
efter hållt på så ca ett år o trappat ner på allt som dessutom kunde innebära stress faktorer så började ja sakta kunna på gå ut på promenader o göra lite mer saker.
de går sakta men säkert åt rätt håll känns de som.
jag vet att jag aldrig kommer kunna leva som alla andra,MEN jag kan förbättra mitt imunproblem sj sakta men säkert åt de bättre hållet.
jag kan dessutom säga att jag har rökt i 13 år o sen bestämde jag mej bara en dag hemma när jag började bli sjuk igen att Näää va fan sysslar jag med.
jag blir inte gravidmjag e alltid sjuk...varför i helvete e jag så dum o röker.
mannen kom hem på kvällen o fråga va ciggen va...svar:jag har inga
dan efter kom han hem igen o fråga o svarade att jag har inga o då kopplade han att jaha nu ska VI sluta röka.inga demostrationer utan han la av samtidigt för att underlätta de för mej o hålla mej friskare.
Kan ärligt säga att just den dagen va de inga problem att sluta.
Jag börja baka massa kakor bullar o bröd i några dagar o sen va begäret borta.
visst hade ja mina dagar då ja ville röka,men tänkte hela tiden,frisk o bebis o jag ska klara de!
hur du ska göra med influensa sprutan e nog ett val du sj måste göra.
Jag tar inte den då den inte hjälper o jag fortfarande blir sjuk ofta.
hade den fungerat för mej hade ja tagi den utan tvekan,men ja e sjuk ändå.
men jag fick en kombinerad variant av vaccin förra året, det var svininfluensa-vaccin och det vanliga influensa-vaccinet i samma spruta.. jag är skeptiskt, eftersom jag har ägglossning om 4 dagar och vet ju inte om jag denna gången lyckas bli gravid.. tar jag inte vaccinet kanske jag blir så sjuk att det skadar barnet och tar jag det kanske just vaccinet gör att jag blir dålig.. vet inte alls nu om jag ska ta det eller inte..
det var starkt av dig att bara sluta röka tvärt, jag har aldrig rökt för jag vet att hade jag börjat så skulle jag nog inte kunna sluta..
jag är glad jag inte har det så svårt som du verkar ha det, min diabetes är fullt tillräcklig känns det som, diabetes är ju också en immunologisk sjukdom så det borde räcka, varför ska man drabbas av massa annat också
och utöver detta ha svårt att få barn!? borde inte vi om några förtjäna att iallafall få bli gravida..