-
Trodde det var äggstockarnacallimero skrev 2012-10-25 18:50:29 följande:Nej - det är ju en äggkläckningsmaskin.
-
Delvis kan man det. Gluten, socker, transfetter, rött kött, koffein & stress triggar immunförsvaret. Omega 3, vila, sol, frukt, nötter, grönsaker, avocado, bönor och mycket vatten är bra. Har man så aggressivt immunförsvar som jag så återstår antagligen endast medicinering.Yrja M skrev 2012-11-01 17:21:54 följande:Jag undrar vad det beror på att immunförsvaret blir aggressivt.. är det något som vi kan påverka genom kost eller livsstil?
-
Hej vänner!
Då är äntligen hemsidan klar
Välkomna!
www.fertilitetsguiden.com/index.html -
Finns i hälsokostaffärerna!
-
En del kliniker väljer att sätta in det i god tid, särskilt om immunproblem konstaterats, för att hinna få ner immunförsvaret. En del kliniker, där man inte vet säkert om immunproblem föreligger, väljer att chocka kroppen endast kring ET. Vi som går i Aten & London tar Pred från CD 1-6. Tänk på att ta kalcium samtidigt och trappa helst ner lite längre tid. Nej, det kan inte ställa till med nåt. Lycka till!!
-
Tack snälla ni, var roligt att höra!! Den uppdateras kontinuerligt, har redan massor med nya grejor som ska ut i veckan ;)
-
Nej, de proverna finns inte att ta i Sverige. De tas på Rosalind Franklin University i Chicago.
-
Tack
-
Här är en del av de tester som tas därcff skrev 2012-12-07 11:20:47 följande:
Vet ni om det någonstans finns en lista på de immunbristprover som Grekland och London brukar göra? Rosalind Franklin erbjuder ju en enorm mängd olika prover och jag antar att man inte automatiskt tar allihopa från början?
Det finns en läkare i Göteborg (Ali Hajimirsadeghi på Hagakliniken) som tidigare har tagit prover och skickat till Rosalind Franklin och jag tänker att det ju vore smidigare att ta proverna här i Sverige (såklart allra helst i Stockholm, men har inte tagit tag i att försöka hitta en läkare här som han hjälpa) och sedan, om proverna visar på avvikelser från referensintervallen, då kunna åka till Grekland eller London för behandling.
www.fertilitetsguiden.com/immunologi/immuntester.php
Men i huvudsak är det Nk-panel, CD-markörer och cytokiner. Dr G & Dr B beställer även DQ-match & HLA. Nope, hade vi kunnat ta dem i Sverige så hade vi nog gjort det... Däremot kan du skicka blod till RFU men du behöver en läkare som tar emot provsvaren och såklart någon som tyder provsvaren och ordinerar därefter, vilket man inte heller gör i Sverige. Terrängen i Sthlm är redan sonderad
Sverige använder RFU i andra sammanhang, tex cancer. -
Yrja: blödningar är väldigt vanligt, särskilt på IVF-patienter. Det kan bero på så mycket, tex efter allt rotande därinne, sköra slemhinnor, cystor osv men du ska absolut gå och kolla det ändå!
Greeneyes: välkommen hit, här finns all info du behöver
www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249.html