• Zinfandel

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Ninninn skrev 2012-07-07 21:19:29 följande:
    Finns de något annat forum som man kan få svar på alla immunfrågor jag har??? vet att inte ni orkar svara hela tiden!
    Shoot!
  • Zinfandel

Dessa tester kan du ta i Sverige före utredning för att spara nån go krona!

Anti Cardiolipin (ACA) Antikroppar (IgM & IgG) eller Antifosfolidantikroppar Histone antikroppar - kromosomprov Anti-nukleära antikroppar Sköldkörtelprover (anti TPO, anti TG, tsh, 
T4) FBC (Full blood count) Ferritin (järn) CRP

(protein i blodet som mäts vid infektion eller inflammation) Anti-DNA Antikroppar (specifik markör för SLE) Anti-CCP (diagnostisk markör för rheumatoid artrit) Men du kan också  göra allt på plats om du har svårt att få till det i Sverige.
  • Zinfandel

Min VC tar dem. Du behöver dock en läkare som remitterar dig och som lämnar ut svaren åt dig.

• Zinfandel
    barcelona 78 skrev 2012-07-14 09:58:04 följande:
    Hej!
    Jag undrar om någon här känner till Braverman reproductive immunology i New York? Är dom bra isåfall? Jag funderar på att utreda mig där eller i Athen. Det verkar så smidigt i New York. Man kan ta proverna här och konsultera läkaren via skype.
    Den bästa eller åtminstone en av de bästa i världen skulle jag drista mig att säga. Lycka tlll! Skrattande
  • Zinfandel
    Ninninn skrev 2012-07-30 11:55:59 följande:
    Tack! är de långt från flygplatsen till kliniken? antar att de är taxi som gäller
    20 min tror jag det tog! Tror att det kostade 30 euro eller nåt med taxi.
  • Zinfandel
    Yrja M skrev 2012-07-30 22:35:37 följande:

Hej! Finns det någon längre lista på "tecken/symtom" på aggresivt immunsystem här i tråden eller någon annanstans?

Finns det tester man kan göra i Sverige eller måste man till Grekland/USA?

3 eller fler misslyckade IVfer före 35 års ålder eller långvarig infertilitet Endometrios Influensaliknande symtom efter ägglossning Ont i leder Autoimmuna sjukdomar Hjärtinfarkt, stroke eller Alzheimers i familjen Glutenintolerans, allergier, astma, exsem, psoriasis Sällan vanliga sjukdomar som förkylningar, influensa & vinterkräksjuka Diskbråck och ryggåkommor

Observera att det räcker med en av dessa faktorer. Infertilitet är den i särklass vanligaste och starkaste indikationen på aggressivt immunförsvar, man behöver altså inte ha andra symptom.

• Zinfandel

Enligt Dr Beer ja men jag vet tyvärr inte riktigt hur men misstänker att han tänker på koagulation som är starkt förknippat med immunologi. 

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.