• Zinfandel

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Vi är många som gjort alla tester i Sverige och allt ser bra ut men sen visar mer omfattande tester andra saker, som görs i tex London & Aten. Vi är sk oförklarligt barnlösa men är nu uppe i 7 fel efter en del rotande... Pred är inget mirakelpiller för att bli gravid men kan hindra kroppen från att stöta bort främmande celler precis som vid transplantationer. För effekt bör man upp i min 10-15 mg. Att man sällan är sjuk är snarare ett tydligt tecken på ett aggressivt immunförsvar. När det är lönt att fundera i dessa banor? Tja, när man märker att man har svårt för att bli gravid eller ett par misslyckade IVF, vänta inte.....

• Zinfandel

Vissa förordar allt på morgonen just för sömnsvårigheter, vissa uppdelat morgon & kväll för bästa effekt. Jag brukar sova gott efter 2 nätter Glad 

• Zinfandel

Ja så står det ofta men eftersom vi här i norr får för lite, vilket är betydligt värre, så bör vi tillsätta det under vinterhalvåret. Det är inte mycket en frisk person behöver tillsätta vilket vi felaktigt tror eftersom det säljs otroligt mycket hälsokost i Sverige men just D-vitamin är väldigt viktigt.

• Zinfandel

Stumpan: varför ska du ta blodförtunnande, har du koagulationsproblem? Är det acetylsalicylsyran du vill åt eller vad tar du, trombyl/Fragmin eller vad?

• Zinfandel

Stumpan: kolla i Beertråden, är hyfsat säker på att de som tar innohep, fragmin, clexane & Trombyl även tar mycket omega 3 men kolla så att de inte blir för mycket blodförtunnande.

• Zinfandel
    Angla skrev 2012-02-20 10:10:13 följande:
    Ok, om man inte har pengarna att åka utomlands vem är då bäst i Stockholm? Sverige?
    Åk hellre till Danmark i så fall!!
  • Zinfandel
    Angla skrev 2012-02-20 10:35:50 följande:
    Men jag har nog inte råd ... Är Athen bäst och sen Danmark? Finns det ingen i Sverige???
    Köpenhamn är ju billigare än Sverige?! Distansgyn finns på flera platser i Sverige och med resan blir det inte dyrare än Sverige. Ett 3-pack kostar 36500 DKK vilket just nu motsvarar 43322 SEK.
  • Zinfandel
    Bling1975 skrev 2012-02-20 10:43:59 följande:
    Vem kan man vända sig till i Danmark? Jag trodde den enda de hade numera bara tog emot danskar på deras stora sjukhus. Dvs att man behöver en remiss dit.
    Vi är ett stort gäng som går i DK på CFC och ingen har  remiss Skrattande bara att ringa och boka!
    Angla skrev 2012-02-20 10:55:42 följande:
    Fast jag menar dessa special immunologiprover och ev behandling. IVF kan man ju få via högkostnads här i Sverige.
    Nej, det görs inte häromkring. Det är olika från landsting till landsting hur många försök man får.
  • Zinfandel
    Angla skrev 2012-02-20 11:08:55 följande:

I stockholm får man tre. Tänkte att det skulle vara kanon att kombinera med immunbehandling. Är det då bäst att vända sig till Danmark för att kombinera?

Nej, de  gör inte immunterapi men är mer öppna för kortison osv än i Sverige.
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.