• Ninninn

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Nikki GBG skrev 2011-12-04 14:15:49 följande:
    tack för råden Glad{#emotions_dlg.flower} jag började äta E-vitamin förra cykeln så hoppas det håller min bebis kvar den dagen jag lyckas bli gravid igen..
    har även börjat äta Kelp-alg (jod-tillskott) för har läst att även det kan hjälpa mot missfall, plus D-vitamin Glad
    Va köper du för e-vitamin och d-vitamin de finns ju massor att välja mellan :)

Ja har hört att TSH ska vara under 1,0 så då är dina värden jätte bra ju själv låg ja på 1,1 och T4 22 och enligt läkaren va detta jätte bra!! vet inte vad man ska tro. Skulle vilja prova Levaxin med men vågar man självmedicinera?! 
  • Ninninn

Grattis lilla M till plusset denna gången ska de gå vägen för dig!!

Ni som tar prednisolon börjar ni med dom vid ägglossning och sen slutar när mensen kommer eller forstsätter ni hela tiden så kroppen ska fatta?? ja fick mensen i tisdags men ja tänker fortsätta med samma dos hela tiden känns meningslöst att sluta å sen börja två veckor senare igen bättre att hålla på hela tiden så kroppen förstår!

Väldigt konstigt med, ja e ALDRIG sjuk bara 1 gång/år och då e ja lite förkyld och har ont i halsen en vecka men nu när ja tar prednislolon så e ja sjuk mer, vaknade idag med ont i halsen och förkyld har varit de 3 gånger på 4 månader nu!! de betyder ju bara att prednislononet dämpar mitt immunförsvar :) å de e ju bra!   

• Ninninn

Ok man ska alltså inte ta prednisolon mer än 3 månader?? de finns väl dom som tar pred hela graviditetern eller har ja missuppfattat detta?! ja kör på nu iallafall lika bra ingen ide att sluta känner jag!

• Ninninn

Ok tacka för alla svar! har ätit pred i en månad nu så då e de lugnt 2 till men hoppas på ett plus nästa månad :)

Förresten Lully hur går de för dig? vilken vecka har du kommit till nu? 

• Ninninn

Vilken klinik är bäst Grekland eller England? har ni som varit utomlands kollat upp om ni har någon könssjukdom? typ ureaplasma, hidden clamydia? de kan väl vara en stor orsak till mf också?

Lully: har du fått både humira och de där droppet IL eller va de heter? va gör dom två medinerna för skillnad? kollar dom mannen nått? 

• Ninninn
    Zinfandel skrev 2012-01-11 20:55:29 följande:
    Vilaa: ja, det kan det vara, minska din dos. Hur mycket tar du och när på dygnet? Ninnin: jag kontaktade båda men bokade först UK eftersom det är mer tillgängligt, enklare att flyga & bo, språket osv. Men sen kände jag att Dr D i Aten är mycket mer engagerad, svarar ganska snabbt på mail, är mycket tillmötesgående, ärlig & rak så det blev Aten. Det ångrar vi inte! Det kan vara lite struligt att åka dit men området är mycket trevligt, kliniken likaså, Dr D pratar hur bra engelska som helst. O på apoteken får man ut vad man vill :) Lycka till!
    Ok! har dom hitat något fel på dig? gör dom samma utredning på alla som kommer dit? tex kollar ureaplasma?
  • Ninninn
    Zinfandel skrev 2012-01-12 10:32:24 följande:
    Ninnin: Nej, jag har gjort alla vaginalprover tidigare, nu var det immunuttredning. Ja, massor med immunologiska fel Obestämd, tex för höga TNF & NK, dvs jag utvecklar mer eller mindre ett vaccin mot graviditet. 

Pretty: runt 15000 kostar det och då ingår utredning, provtagning, konsultationer, mediciner mm. Konsultation efter plus kostar 400 euro, tror jag.
    De e ju helt klart värt pengarna om de e så att man har fel på immunförsvaret! de som kostar mycket pengar me är väl medicinerna Humira?!
  • Ninninn
    Den lilla M skrev 2012-01-12 13:38:52 följande:
    Nej jag pratade med min gyn och hon vill inte att jag sak bryta min sängvila (som känns som husarrest) i onödan. Har fått en tid för vul den 6/2 så får försöka stå ut tills dess..
    Håller fortfarande tummarna :) är du sjukskriven?
  • Ninninn
    Den lilla M skrev 2012-01-12 13:53:24 följande:
    Ja hon testar att behandla mig med både fragmin, levaxin, progesteron och TENDER LOVING CARE metoden. Vilket betyder att jag ska vara hemma till v16 o göra så lite som möjligt. Helst bara röra mig mellan säng, soffa, matbord och toaletten..
    Ja har inte pratat med min läkare om å vara sjukskriven nästa graviditet men ja tänker vara de då har ja testat de med! man får ju testa alla metoder som går för å behålla de lilla livet!
  • Ninninn

Alla ni kloka tjejer här inne: om de e så att man INTE har problem med immunologiska orsaker va kan de då vara som gör att man får upprepade mf?? va kan man ha för symptom om man har de problemet? ja kan inte påstå att ja känner nått konstogt förutom att jag ALDRIG är sjuk! när ja va liten fram tills ja va ca 14-15 år hade jag halsfluss 2gånger/året + öroninflamation ja va typ sjuk jämt sen bara de slutade och sen dess är jag aldrig sjuk bara 1 gång om året men då blir ja bara förskyld och ont i halsen 2 dagar!

Lite konstigt för sen ja började med prednisolon i oktober har ja varit sjuk (förkyld ont i halsen) 3 gånger då kan man väl lugnt säga att medicinen hjälper mig att dämpa immunförsvaret! 

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.