Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
Lully
Du har alla mina tummar för imorgon
Men herregud kvinna
Jag tror du är gravid!!!!
Lully
Du har alla mina tummar för imorgon
Men herregud kvinna
Jag tror du är gravid!!!!
Lully
Det största grattis som finns till dig vännen
Är såååååå glad för din skull ÄNTLIGEN
Jag håller med dig NJUUUT
Det är ni värda
Kram
Grattis Lully
Äntligen
Zin
Återigen du är fantastisk
Hur får du tag i all info?
Jag är ett stoooort fan !!!!!!
Zin
Vi är så tacksamma för all info du delger oss och jag håller med dig om att det är oerhört intressant
Jag förundras bara av hur du lyckas lösgöra så mycket tid så att du praktiskt taget har hunnit läsa till fertilitetsläkare
Men ingen är gladare än jag för det
Kram
Fru xx
TSH ska helst ligga mellan 1.0-1,5 vid Ivf
Men iaf under 2,0
Be om Levaxin
TSH över 2,5 kan vara rent skadligt för fostret så om de inte ger dig Levaxin nu
Kommer du säkert behöva det iaf sen när du blir gravid
Stå på dig och krya på dig
Många och tom fertilitetsläkare har dålig koll på detta
Om hon inte ger sig så gå till ngn annan läkare
Det tar tid att sänka TSH
Lycka till
Ninnin
Jag har ingen aning om hur cellförändringar påverkar fertiliteten men jag antar att det måste vara bättre utan.
Varför får ni inte Ivf?
Av egen erfarenhet så tyckte jag absolut att det var värt att skicka iväg proverna till Aten eftersom jag trots att jag fått en dunderkur mot BV av Ludmila inte blev kvitt min Hidden C. Och jag kan inte ha fått den efteråt utan måste ha burit på den ett bra tag. Kuren antibiotika som man får från Peny är bra mycket starkare än Ludmilas. Antagligen för att de menar att det krävs en HÖG dos antibiotika för att bli av med alla bakterier.
Annars är ju BV ureaplasma och mycoplasma här i Sverige alltid en start.
Curly
Vet inte hur stor din polyp är och hur mycket som behöver åtgärdas men hos Penny brukar de alltid rensa upp vid hysto och göra som hon sa en invändig peeling
De gör även ett inplantationssnitt då de klipper ordentligt i slemhinnan för att kolla blodflödet
På mig tog de bort lite ojämnheter men inget som skulle vara farligt
Har dock helt blivit av med mina spottings
Tror i övrigt att man brukar vara försiktig med att ta bort sådant som inte är farligt
Tror att det kanske är därför som läktiderna varierar
Jag blev ju dessutom satt på p-piller en månad för att förhindra mens under läkperioden
Så du kanske kan komma igång rätt omgående efteråt
Ha nu en mysig helg vännen
Vet faktiskt inte ninnin
Men tror att ngn gyn sagt till mig att man kan ta ett blodprov för att kolla om man har haft chlamydia
Tror dock inte att det är samma eftersom poängen med mensblodet nog är att det ska komma inifrån livmodern
Vet faktiskt inte
Kan du inte maila Penny och fråga?
Ninnin
Stora skillnaden är väl att Dr G lägger stor vikt även vid LAD värdena vilkas betydelse är omtvistad
Sedan testar han även blodet mot både IVIG och IL för att kontrollera vilket som sänker nk-cellerna bäst