• Bollas

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Lully: Föstår att det nojjas hemma hos dig nu, men gud så spännande!!!! När ska du på ditt första vul? Grattis igen Skrattande

• Bollas

Ja, håll ut till 6+0. Då har man som Bling sa chans att se hjärtat slå. Har man väl sett det så är det riktigt goda odds. Jag glädjer mig till att få följa dig nu :)

• Bollas

Ja, det är detsamma! Man räknar att man varit gravid från första dagen i sista mensen. När jag var gravid sist så blödde jag och jag fick komma på ett tidigt vul, 5+ några dagar... Då kunde man se något runt som tydde på att det inte var ett missfall. När jag kom tillbaka 6+ några dagar så såg man hjärtat!

Så härligt med ett ordentligt plus! Har du ingen bild?? Misstänker att det är LÄNGE tills jag får ett eget... Kram

• Bollas

Men starka plus är ju bra!!!! Min graviditet så kom graviditetssymptomen helt som de ville, oftast kände jag inget alls. Nojades en del då ja.
    Jag tänker på dig och hoppades det går alldeles så som det ska med hcg testen. Är det chans för tvillingar?

Kram!!!! (låt mannen passa upp på dig)   

• Bollas

Jag blir gärna konsult:) jag har varit gravid 3 gånger till och med och haft de flesta komplikationer. Jösses vad jag hoppas på 2!! små , men förstår att risken genast ökar. Jag vill själv ha tvillingar, då är man liksom färdig sen :) vad säger din man då? Är man beredd på plusset efter så många försök och nederlag? Jag berättade om dig för min man, han tycker det är lika fantastiskt och spännande som jag. Kram

• Bollas

Lully: Jag är precis som mannen din, glädjer mig innerst inne, men vågar inte ta ut nånting i förskott. Jag ska bli mer som dig, passa på att vara glad när man kan :)

• Bollas

Kan någon hjälpa mig! Stora doser prednisolon, påverkar det TSH-värdet? Jag har gjort en öron operation och håller (pga den) på att bli döv på ena örat nu, är nede på botten verkligen. Detta är fruktansvärt. De försöker stoppa en ev. inflammation i innerörat.

• Bollas

Visste att jag kunde lita på dig Zinfandel. Då fanns det alltså något positivt i allt detta hemska!

• Bollas

Lilly: har du tagit HCG test? Fått resultat? Hoppas att du mår som du förtjänar, strålande alltså :)

• Bollas
    Lully Hill skrev 2011-11-10 16:07:00 följande:
    Jag har varit hos min Gyn idag. Mitt HCG har stigit från 184 i torsdags till 3030 i onsdags. Min gyn ropade Yeippi, yeippi två gånger. Att det var ett fantasktiskt bra resultat. Vi gjorde UL också. Den sitter precis perfekt där den ska.
    Nu börjar glädjen blubbla i magen på mig!! Även om det är en lång lång väg tills man vågar andas ut helt!

Nu blev gyn intresserad av immunbehandlingarna jag gjort minsann. Frågade en hel del. Tidigare har han varit lite skeptisk.

Helt fantastiskt. Det ropas Yeippi Yeippi här också :) Ska du erkänna din egendosering av kortison till gyn då?
  • Bollas
    Zinfandel skrev 2011-11-10 17:05:13 följande:
    Det här är jättelustigt. Första gången jag kom till min akupunktur som är professor, så sa hon direkt att jag ska äta Kelp men helst färsk och det finns inte att få tag på här. Jag fann torkad & tablettform men började aldrig ta dem av någon outgrundlig anledning, jag snubblade väl aldrig över någon mer som fått rådet. Nu känns det som att det finns all anledning öppna den där burken och testa Skrattande

Vart får man tag i detta supermedel??? Guld i mun
  • Bollas

Ensammamamman75: Det var dig jag skulle fråga ju, vart finner man Kelp till försäljning?

• Bollas

Hej Lully! Så skönt att höra att allt är "so far so good" Hjärta Jag tänker på dig och hoppas få höra hur många pyren det är i magen nästa vecka Skrattande

• Bollas

Lully: Jag hade också jätteont i huvudet (hormoner) och molande ont i magen när jag var gravid, ofta, och det blev en fullgången graviditet av det :) Får hoppas att det bara är växtvärken du känner av!Solig 

• Bollas
    Lully Hill skrev 2011-11-24 15:40:19 följande:
    Hej vänner!

Har idag varit på VUL och det pickar fortfarande!!!
    Allt såg bra ut och pyret är exakt så stor som den skall vara!! Gyn kramade om mig och sa att han är väldigt glad för det han sett idag! Eftersom allt ser bra ut nu så är risken för mf liten framöver sa han!!!!
    Nu behöver jag "bara" oroa mig för DS. Jag skall nog ta moderkaksprov så fort det går!

Kramisar
    Grattis Lully! Det sa min gyn till mig också när jag var på vul i v.6 + några dagar i min förra graviditet Skrattande. Hur tidigt kan man ta moderkaksprov? Jag tog fostervattenprov i v 15 (tidigast jag fick ta).
  • Bollas

Lully, hur har du det? Vilken vecka är du i? Jag läser lite i din andra tråd bara för att följa dig så jag vet att det fortfarande pickar därinne SkrattandeHjärta. Herregud vilken fin och bra gyn du verkar ha!!

Nikki GBG: Dina värden ser ju fina ut, vad jag kan se. Önskar att de var mina Flört. Det jag är osäker på är detta med anti-tpo... När är de höga och när är de "bra"? Har själv lite antikroppar, men jag fick inte antalet. Gyn sa bara "lite". Ska till gyn igen på onsdag, då ska jag fråga och får förhoppningsvis lite mer förståelse för talet. Jag har hypothyreos och svårt att hålla TSH nere.   

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.