-
För mig var det ett tydligt tecken på att äggkvaliten hade sjunkit med AMH värdet (gick från 2.0 till 0.5 på bara 1 år). På försöket innan fick vi 9 blastocyster till frysen. Hade vi gjort IVF försök i Sverige hade jag säkert också gett det några gånger till. Men nu kostade varje försök ca 150.000 och innebar 1 månads frånvaro från jobbet, så då behövde jag bättre odds för att ha råd att fortsätta.Zinfandel skrev 2011-10-20 21:43:04 följande:Oj, jag har haft sämre resultat men inte haft en tanke på ÄD än.....
-
Bars, jag har gått hos Dr Gorgy och känner inte igen mig i det du skriver. Vi hade en konsultation på plats innan vi tog proverna (samma dag) då vi gick igenom vår historia och vilka prover som skulle tas. Sedan hade vi en uppföljande konsultation där vi gick igenom behandlingen.
Men Dr G är van vid att alla hans patienter är väldigt insatta redan när de kommer till honom så ibland kör han bara på. Jag tyckte det var skönt då jag redan visste vilka prov som fanns och vilka behandlingar som kunde vara aktuella.
Det finns en jättebra FAQ på ett engelskt forum som just går igenom alla tester och alla behandlingar som Dr G har. Jag rekomenderar verkligen att du läser igenom det.
www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php
Men man får inte heller vara rädd för att fråga när man inte förstår något. Lägg inte på innan ni har förstått precis vad ni ska göra och när.
Men man kan fråga här också om man är osäker på vad något betyder.
-
Bars, TB testet tog jag här i sverige och betalade privat. Det är ganska ovanligt och dyrt men jag har för mig att smittskyddsinstitutet analyserade det. Var inte vanliga labbet i alla fall.
Kolla av dina provsvar mot FAQn jag länkade till. Då får du utförlig beskrivning av behandling och kan slå upp den också för att läsa mer.
-
Bollas, när man går ner lågt är det viktigt att man kollar de andra värdena. Mitt TSH ligger i graviditet på 0,08 och det utan levaxin (ligger normalt på 1-1,5). Jag blev jätteorolig först men nu har de lugnat mig eftersom T3 och T4 var ok.
-
Bollas, det kan tydligen hända för en del under första trimestern. Jag tror det är hcg som kan trigga en överproduktion. Nu följer de upp med jämna mellanrum och hoppas att det ska stabilisera sig under andra trimestern. Jag känner mig i alla fall bättre nu men det kan ju vara för att jag har slutat med kortisonet.
-
Lully, underbara nyheter. Stort grattis!!! Jag håller tummarna för dig, nu ska det bli en liten bebis.
-
Lully, kolla om du inte kan få ta blodprover på hcg med 48h mellan. Då ser du i alla fall att det dubblas som det ska vilket är ett gott tecken. Nu kan det gå vägen ändå som för mig, men det är skönt med fina siffror för oron. Försök hålla ut till minst v 6+0 så du har chans att se hjärtat slå. Vi väntade till 6+3 och det var olidligt! Ta det lugnt och var rädd om dig och liten, låt din man passa upp på dig!
-
Yrväder78 - mitt värde sjönk av kortisonet och av graviditeten och ligger nu på väldigt låga 0,02. Men det kan gå åt båda hållen vid ett plus. Se till att få testa tidigt så ni kan reglera om det åker upp. Massor med lycka till!
-
Jag är, men trivs bättre här.JAG är BÄST skrev 2011-11-24 15:49:58 följande:Är nån av er med i SIS??
-
www.fertility-academy.co.uk/ är Dr Gorgys klinik i London där jag har gått. Och här är länken till labbet i Chicago som jag har använt när jag har skickat uppföljningstester från Sverige: rosalindfranklin.edu/DNN/home/CMS/Microbiology/CILab/CITests/tabid/1311/Default.aspx