• nowtomorrowtoday2016

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

cff skrev 2013-06-13 21:39:17 följande:

Är det någon som testat positivt på olika tester för kronisk borrelia - och samtidigt fått utslag på de reproduktionsimmunologiska testerna?

Jag har fått provsvar på tester för borrelia och co-infektioner som t.ex. visar att jag har extremt låga nivåer av CD57. På mina Chicagotester låg jag högt på CD19 och CD19+CD5+ (plus Tnf-alfa).

Jag vet inte om dessa saker hänger ihop - men när jag nu börjar ta immunosupprimerande läkemedel före fertiliteten undrar jag om detta kommer att försämra min "borrelia-hälsa". 

Det vore intressant att veta om någon av er andra har funderat över samma sak.   

Hur gick det för dig? Kände du av att din borrelia "blossade upp" av behandlingen? Jag har borrelia symptom samt provresultat som visat tidigare borrelia men ingen aktiv enligt svenska läkare. Nu försökt bli gravid i ett år och börjat misstänka immun problem (aldrig sjuk, alltid ledvärk, allergier, eksem, IBS m.m) Funderar på att kolla vidare och ta prover etc. men har inte riktigt kunnat släppa tanken på borrelia så blev nyfiken när jag såg ditt inlägg. Hoppas allt gick bra för dig!
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.