• dorry

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Hej,
    visst är det märkligt att man inte kan samma hjälp i alla länder . Vi har haft svårt att få barn och sökt hjälp utan resultat. Sedan sökte vi hjälp i estland och där fick man direkt en teori att mitt problem kan just vara mitt immunförsvar. Sedan gjorde vi IVF med medi´ciner som reglerar immunförsvar och blev gravida direkt och vi fick barn. Sedan gjorde vi försök i swe för att få syskon och önskade samma medicinering och de mediciner finns i swe men blev nekad till mediciner och såklart en misslyckad IVF i swe. Sedan provade vi i estland igen av fryst ägg som vi hade kvar självklart fick vi barn. Nu vill vi ha en till och jag söker hjälp i swe igen och begär de mediciner eller närmare sagt samma behandlig som jag hade i estland och blev nekad till det. Visst är det märklgt att i detta land man inte få hjälp som man behöver.

• dorry
    http://www.fert-c.ee/

Doktorn där verkar vara en väldigt duktig man som slutet av förra året kunde hjälpa en tjej som född med manskromosmer att bli gravid.

När jag var där fanns det flera svenskar och danskar som gick på behandling där som var jätte nöjda. Antagligen ska vi tillbaka dit i år för att försöka en syskon till.
  • dorry

Det var en hel del mediciner som jag fick. bland annat prednisolon (immunförsvarshämmand), estrofem (hormon som stimulerar slemhinnastjocklek), blodförtunnande (jag har dålig blodcirkulation) som också kan orsaka ofrivillig barnlöshet, sedan var de vanliga folsyra, järn och massa vitaminer. För det bästa resultatet fick jag även föreskrifter om kost , samt träning och bad och bastuvanor.

• dorry

Har försökt hos flera läkare och förklarat men inte fått det. Hur fick ni ta på de mediciner? Senast jag var hos läkare och begärde det var i dec 2011 och det var en privatklinik. Försökte köpa mediciner i tyskland och spanien och frankrike men de är receptbelagda överallt.
    Säg till bara hur fick ni ta på dem mediciner då blir jag väl lyckligaste i hela världen för en stund :)

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.